COUΝTER ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

Βουλή των Ελλήνων:Ο Γιάννης Λαμπρόπουλος για τον οδικό άξονα Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη



Συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή των Ελλήνων ΕΠΙΚΑΙΡΗ  ΕΡΩΤΗΣΗ του βουλευτή Μεσσηνίας της Ν.Δ, σχετική με τον κομβικής σημασίας για τον νομό μας οδικό άξονα:
Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη
Η σχετική ερώτηση του Μεσσήνιου π.υπουργού που είχε κατατεθεί στις 14/02/2013 καθώς και η συζήτηση που έγινε στη Βουλή ,  έχουν ως ακολούθως:



ΠΡΟΣ : Τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας ,
                                Υποδομών , Μεταφορών & Δικτύων
 

    ΘΕΜΑ : Οδικός άξονας Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη

Από το 2007 ξεκίνησαν οι διαδικασίες εκπόνησης μελέτης κατασκευής του οδικού άξονα Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.
Την μελέτη αυτού του δρόμου που είναι ο κεντρικότερος του Νομού είχε χρηματοδοτήσει το Υπουργείο σας με απόφαση του τότε Υπουργού κ. Γεωργίου Σουφλιά.
Σήμερα η μελέτη έχει σχεδόν τελειώσει και είναι προς έγκριση των περιβαλλοντικών όρων .
Για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής με προτεραιότητα τον Τουρισμό είναι ανάγκη και προϋπόθεση η κατασκευή του δρόμου .

Ε  ρ  ω  τ  ά  τ  α  ι    ο  κ. Υπουργός

Πρόκειται να προχωρήσει τώρα στην ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ ώστε να ξεκινήσει η κατασκευή του ; .-


                                                                       Αθήνα  14 – 2 – 2013

                                               Ο  Επερωτών   Βουλευτής


                                       ΙΩΑΝΝΗΣ  Δ.  ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ
                                           ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ  ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ


*******************************************************************************


(1ΑΜ)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος):  Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στη συζήτηση των
ΕΠΙΚΑΙΡΩΝ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
Πρώτη θα συζητηθεί η με αριθμό 1041/19-2-2013 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Ιωάννη Λαμπρόπουλου προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την κατασκευή του οδικού άξονα «Ρυζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη».
Το λόγο έχει ο κ. Λαμπρόπουλος για δυο λεπτά.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, ο άξονας Καλαμάτα-Μεσσήνη-Ρυζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη είναι ο κεντρικότερος του Νομού μας και οδηγεί στις πλέον τουριστικές περιοχές. Είναι γνωστό ότι εκεί υπάρχει και η μεγάλη τουριστική επιχείρηση.
Θα σας επαναλάβω ότι ο άξονας αυτός είναι ο χειρότερος του Νομού μας. Από το 2007 είχαμε την πρόνοια επί Υπουργίας Γεωργίου Σουφλιά και ξεκινήσαμε τη μελέτη, την οποία χρηματοδότησε το Υπουργείο με την υπόσχεση ότι όταν θα τελειώσει η μελέτη, αυτός ο δρόμος θα ενταχθεί για κατασκευή. Είμαστε στην καλή τύχη τώρα να έχει τελειώσει σχεδόν η μελέτη. Απ’ ότι πληροφορήθηκα, βρίσκεται στην Περιφέρεια για έγκριση των περιβαλλοντολογικών όρων.
Απ’ ό,τι όλοι γνωρίζουμε, ψάχνουμε για ώριμα έργα –και μπορεί και είναι ώριμο- για να απορροφηθούν τα χρήματα του ΕΣΠΑ που κάθονται. Πρέπει, λοιπόν -και είναι η μοναδική ευκαιρία- να εντάξετε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό έργο για το Νομό μας, ούτως ώστε να κατασκευαστεί. Περιμένουμε το έργο αυτό, το θέλουμε και είναι ανάγκη για το Νομό μας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Το λόγο έχει ο Υπουργός κ. Καλογιάννης για τρία λεπτά.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Αγαπητέ συνάδελφε, θα σας δώσω αναλυτικά στοιχειά σε ό,τι αφορά τη μελέτη του συγκεκριμένου οδικού άξονα.
Πράγματι, η μελέτη με τίτλο «Οδικός Άξονας Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου» ανατέθηκε το 2009 από το Υπουργείο μας και είχε προϋπολογισμό 2,3 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, την ίδια εποχή ανατέθηκαν και οι γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες για την ίδια περιοχή, προϋπολογισμού 750.000 ευρώ.
Για το οδικό τμήμα Ρυζόμυλος-Σουληνάρι-Πύλος, μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων, το καθαρό κόστος της κατασκευής –δηλαδή χωρίς γενικά έξοδα, ΦΠΑ, απαλλοτριώσεις κ.λπ.- ανέρχεται περίπου σε 60 εκατομμύρια ευρώ. Έχει εγκριθεί το πρώτο στάδιο των μελετών, οι προκαταρκτικές μελέτες. Έχει υποβληθεί το δεύτερο στάδιο που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει ήδη διαβιβαστεί από διμήνου στην αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας προς έγκριση. Μόλις εγκριθεί θα ακολουθήσει και η έγκριση της προμελέτης οδοποιίας και των υποστηρικτικών μελετών.
Όταν εγκρίθηκε το πρώτο στάδιο των μελετών προέκυψε ότι είναι σκόπιμο να γίνουν ορισμένες παρεμβάσεις στον όλο σχεδιασμό του έργου. Θα πρέπει γι’ αυτό, ουσιαστικά, να υπάρξει και νέα σύμβαση μελετών, εφόσον βεβαίως εγκριθεί αρμοδίως. Αναφέρομαι στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων και στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Το τροποποιημένο τεχνικό αντικείμενο περιλαμβάνει θέματα, όπως η ευρεία παράκαμψη Ρυζόμυλου με σύνδεση με την Οδό Μεσσήνης-Κορώνης και η μελέτη κάποιων πρόσθετων λύσεων τεχνικών έργων που προέκυψαν λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων στην περιοχή.
Για το οδικό τμήμα Πύλος-Μεθώνη μήκους 9 χιλιομέτρων το καθαρό κόστος κατασκευής ανέρχεται στα 18 εκατομμύρια ευρώ.

(ML)


 **********************************************************************************


(01AS)
Το έργο βρίσκεται στο ίδιο στάδιο ωριμότητος με το προαναφερθέν. Σας ενημερώνω δε ότι για το τμήμα Σουληνάρι-Κορυφάσιο, μήκους 15 χιλιομέτρων περίπου και εκτιμώμενου καθαρού κόστους κατασκευής 15 εκατομμυρίων ευρώ, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι σχετικές μελέτες.
Το έργο έχει χαρακτηριστεί ως εθνικού επιπέδου και πρόσφατα έχει εγκριθεί από τεχνικής άποψης από το Υπουργείο. Συντάσσεται τεχνικό δελτίο και  καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια, προκειμένου να εντάξουμε το τμήμα αυτό σε επιχειρησιακό πρόγραμμα.
Επίσης, για την παράκαμψη της Πύλου σας αναφέρω ότι υφιστάμενη μελέτη χρίζει επικαιροποίησης, είναι παλιά η μελέτη, γι’ αυτό και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του συγκεκριμένου τμήματος, η ισχύς της οποίας έχει  λήξει, εντάχθηκε ήδη στον συνολικό άξονα Ριζόμυλος-Πύλος, παράκαμψη Πύλου-Μεθώνη και εκκρεμεί η αδειοδότησή της.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Και εμείς σας ευχαριστούμε.
Ο  κ. Λαμπρόπουλος έχει το λόγο για τρία λεπτά.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Εκείνο που θέλω να συμπληρώσω εγώ είναι ότι το 2007 ξεκίνησαν οι διαδικασίες και η δημοπράτηση προκειμένου να ανατεθεί η μελέτη. Πράγματι το 2009 ξεκίνησε, ίσως και νωρίτερα, η εκπόνηση της μελέτης.
Αναφέρατε ένα ποσό στα 60 εκατομμύρια. Δεν το αμφισβητώ. Είχαμε ακούσει για λιγότερο. Σε κάθε περίπτωση όμως όλοι γνωρίζουμε ότι τα έργα αυτά έχουν και πολύ μεγάλες εκπτώσεις. Κατά συνέπεια, θα μπορούμε να το κατασκευάσουμε με πολύ λιγότερα χρήματα. Να πω μόνο ότι αν αρχίσετε ξανά μελέτες από την αρχή για ορισμένα τμήματα –κάτι τέτοιο κατάλαβα- δηλαδή από το Σουληνάρι μέχρι την Πύλο, τότε πότε θα τελειώσουν αυτές οι μελέτες; Πόσα χρόνια θα περάσουν και πού θα ενταχθεί πλέον το έργο; Άρα, λοιπόν, μήπως πηγαίνει σε απώτερους χρόνους;
Ο δε δρόμος από την Πύλο μέχρι τη Μεθώνη είναι ο χειρότερος που μπορείτε να φανταστείτε ότι υπάρχει. Έχουμε πάρα πολλά ατυχήματα. Είναι τα δυσκολότερα σημεία. Δηλαδή να ξεκινήσουμε το Ριζόμυλος-Σουληνάρι που είναι το ευκολότερο και δεν ξέρω τι αποτέλεσμα θα έχουμε και αν μπορούμε να δηλώνουμε πλέον ικανοποιημένοι.
Αυτό που θέλουμε να μας ξεκαθαρίσετε, είναι ποια τμήματα –εμείς  θέλουμε ολόκληρο το δρόμο- μπορείτε ή έχετε αποφασίσει να εντάξετε. Πρέπει να εντάξετε όλο το δρόμο. Όμως από πού θα ξεκινήσετε; Το τμήμα Πύλος-Μεθώνη είναι έτοιμο, είναι ώριμο. Μην το αφήσουμε έξω. Μπορούν όλα αυτά τα τμήματα να γίνουν. Είναι σημαντικότατος, επαναλαμβάνω, ο δρόμος, είναι ώριμο το θέμα –απ’ ό,τι και εσείς επιβεβαιώσατε- μελετητικά και δεν πρέπει να χαθεί αυτή η ευκαιρία του ΕΣΠΑ.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Ο κ. Καλογιάννης έχει το λόγο.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Νομίζω ότι ήμουν σαφής σε ό,τι αφορά τα στοιχεία για τον συγκεκριμένο οδικό άξονα, για το τμήμα Ριζόμυλος-Σουληνάρι-Πύλος, όπως σας είπα, κύριε συνάδελφε και εσείς βεβαίως το αναφέρατε στην ομιλία σας. Η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων βρίσκεται στην αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας προκειμένου να αδειοδοτηθεί. Πρέπει να αδειοδοτηθεί, να εγκριθούν στη συνέχεια οι μελέτες και τότε μπορούμε να μιλάμε για πλήρη ωριμότητα. Αυτή τη στιγμή δεν έχει πλήρη ωριμότητα, αυτή είναι η πραγματικότητα.
Το κομμάτι Σουληνάρι-Κορυφάσιο είναι πιο ώριμο σε ό,τι αφορά το μεγαλύτερο τμήμα. Αναφέρομαι στο αρχικό. Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια αυτή τη στιγμή στο Υπουργείο, διότι γνωρίζετε πολύ καλά ότι το επιχειρησιακό πρόγραμμα ενίσχυσης της προσπελασιμότητας έχει υπερδέσμευση. Εξετάζουμε, λοιπόν, τα έργα τα οποία έχουν πλήρη ωριμότητα, τα έργα τα οποία είναι απολύτως συμβατά με τις αρχές του προγράμματος, για παράδειγμα, εάν ανήκουν στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, εάν οδεύουν προς λιμένες οι οποίοι είναι ενταγμένοι στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, εάν υπάρχουν περιοχές προς ανάπτυξη κ.ο.κ. και αναλόγως πράττουμε.
Μπορώ να είμαι πολύ πιο συγκεκριμένος αμέσως, μόλις έχουμε την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την περιφερειακή υπηρεσία.
Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Και εμείς, κύριε Υπουργέ.
Ο Βουλευτής κ. Ανδρέας Λοβέρδος ζητεί ολιγοήμερη άδεια απουσίας στο εξωτερικό. Η Βουλή εγκρίνει;
ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ: Μάλιστα, μάλιστα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Λεωνίδας Γρηγοράκος): Η Βουλή ενέκρινε τη ζητηθείσα άδεια.


                                                (IK)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.