COUΝTER ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Συζήτηση στη Βουλή ερώτησης του Γιάννη Λαμπρόπουλου για την Ολυμπία Οδό

Ε Π Ι Κ Α Ι Ρ Η     Ε  Ρ  Ω  Τ  Η  Σ  Η

ΠΡΟΣ : Τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης , Ανταγωνιστικότητας , Υποδομών ,   Μεταφορών & Δικτύων

ΘΕΜΑ : Κατασκευή Ιονίας οδού

Όπως είναι γνωστόν από το 2007 έχει κυρωθεί στη Βουλή η σύμβαση για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου από την Κόρινθο – Πάτρα – Πύργος  μέχρι την Τσακώνα.
Με την οικονομική κρίση του 2008 , οι τράπεζες άρχισαν να βάζουν εμπόδια στη χρηματοδότηση και τελικά δεν προχώρησαν το έργο.
Από το 2009 ακούμε και διαβάζουμε για συζητήσεις χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Επειδή τελευταία , μετά και από τις πρόσφατες δηλώσεις των αρμοδίων Υπουργών , φαίνεται πως ακυρώνεται η κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα , κάτι που θα αποτελέσει πλήγμα για την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδος .

Ε ρ ω τ ά τ α ι   ο  κ.  Υπουργός

      1.] Θα εφαρμοσθεί η συμφωνία του 2007 για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου ; .
2.]  Θα κατασκευασθεί το τμήμα ΠΥΡΓΟΣ – ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ – ΤΣΑΚΩΝΑ έστω με την αποκαλούμενη μηδενική λύση στην περιοχή της Λίμνης Καϊάφα ; . -


                                                         Αθήνα  11  -  1   -   2013 

                                                   Ο  Επερωτών   Βουλευτής


                                             ΙΩΑΝΝΗΣ  Δ.  ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ
                                                 ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ  ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ



ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ: Το λόγο έχει ο ερωτών Βουλευτής κ. Ιωάννης Λαμπρόπουλος για δύο λεπτά.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, όπως γνωρίζετε, το 2007 κυρώθηκε εδώ στη Βουλή των Ελλήνων με μεγάλη πλειοψηφία η σύμβαση για την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα. Από το 2008 με την οικονομική κρίση οι τράπεζες άρχισαν να αποστασιοποιούνται και εκδήλωναν με κάθε τρόπο τη θέλησή τους, τη διάθεσή τους να μη χρηματοδοτήσουν το έργο. Φάνηκε, λοιπόν, ότι είχε μπει στις καλένδες. Το 2009 έκανα τις πρώτες ερωτήσεις. Τα έτη  2009, 2010, 2011 και το 2012 περίπου είκοσι ερωτήσεις και περίπου δέκα συζητήσεις έχουν γίνει εδώ στη Βουλή γι’ αυτόν το δρόμο. Οι απαντήσεις που έπαιρνα από τον κ. Ρέππα και τον κ. Μαγκριώτη είναι: «Το συζητάμε». Κατ’ ιδίαν ο κ. Ρέππας μας έλεγε ότι δεν θέλουν οι τράπεζες να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Φτάσαμε, λοιπόν, τώρα και πριν ένα μήνα ακούσαμε σε συνέντευξη τον αρμόδιο Υπουργό και εσάς ως Αναπληρωτή να μας δηλώνετε ότι ο δρόμος θα γίνει μέχρι την Πάτρα μετά από τρία χρόνια και θα δοθεί και κάποια αποζημίωση 280 εκατομμύρια ευρώ στους εργολάβους. Ευχαριστούσατε μάλιστα κάποιον διαπραγματευτή ονόματι Βιδάλη. Γιατί τον ευχαριστούσατε δεν κατάλαβα. Οι τράπεζες και οι εργολάβοι δεν ήθελαν να γίνει ο δρόμος από την Πάτρα, τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα. Δεν γίνεται.
(SM)
 (1SM)
Για το άλλο τμήμα, λοιπόν, από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα, μας λέτε, σε χρόνο αόριστο. Πότε, ποιος θα είναι; Ποιος δεσμεύεται και πώς θα δεσμευθεί; Θα είστε εσείς εκεί, θα είμαι εγώ εδώ, δεν ξέρω πως και τι και ποια κυβέρνηση, πώς θα τους δεσμεύσουμε;
Ζητάνε, λοιπόν, τώρα να συναινέσουμε εμείς σε μια τροποποίηση της σύμβασης, να ξεκινήσει να γίνει η Κόρινθος-Πάτρα που είναι το φιλέτο γι’ αυτούς και από κει και μετά να μη γίνει τίποτε άλλο. Γνωρίζετε επίσης ότι υπάρχουν στάσεις από εταιρείες που θεωρούν ότι αλλάζει το φυσικό αντικείμενο. Και όπως μας είχε ανακοινώσει πρόσφατα και ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, τον είχε διαβεβαιώσει με έγγραφό της μάλιστα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι ο άξονας αυτός πρέπει να τελειώσει μέχρι την Καλαμάτα.
Τι μπορούμε να συζητάμε εμείς, λοιπόν, με τους εργολάβους τώρα; Ζητούσαν αυτοί εξακόσια τόσα ευρώ αποζημίωση από πάνω  και εμείς χαιρόμαστε και συγχαίρουμε τον κ. Βιδάλη, γιατί συμφώνησε στα 280; Πώς θα υπογραφούν; Πώς θα τους δοθούν αυτά τα χρήματα; Σταματάνε δηλαδή το δρόμο εκεί στην ουσία -γιατί δεν υπάρχει καμία δέσμευση για μετά από τρία χρόνια και επαναλαμβάνω ότι δεν ξέρω τι γίνεται μετά από τρία χρόνια- τους δίνουμε και 280 επιπλέον και δίνουμε και συγχαρητήρια στον κ. Βιδάλη; Δεν έχω τίποτε ούτε τον γνωρίζω, αλλά ποιον εκπροσωπεί, το κράτος; Εκπροσωπεί το κράτος;
Εμείς θεωρούμε ρητή και κατηγορηματική δέσμευση ότι ο δρόμος θα συνεχισθεί, όπως προέβλεπε η σύμβαση εδώ στη Βουλή. Διαφορετικά, σας το επαναλαμβάνουμε -είναι εδώ και οι Βουλευτές της Ηλείας, είμαστε και δυο οι Νομοί μαζί και ξεσηκωμένοι- ότι εδώ στη Βουλή δεν θα υπογράψουμε, δεν θα ψηφίσουμε καμία τροποποίηση. Και όχι μόνο αυτό. Εγώ προσθέτω: Για όποια εκατομμύρια ευρώ δοθούν στις τεχνικές εταιρείες και στους εργολάβους, εγώ θα πάρω τις αποφάσεις και θα πάω στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου την άλλη μέρα.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Νάκος): Το λόγο έχει ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Καλογιάννης.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Αγαπητέ, κύριε Πρόεδρε, νομίζω ότι όλοι γνωριζόμαστε σ’ αυτήν την Αίθουσα πολύ καλά. Επιτρέψτε μου να πω, κύριε συνάδελφε, ότι δεν μπορείτε να μας απειλείτε.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν απειλώ κανέναν.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Δουλεύουμε δεκαπέντε ώρες κατ’ ελάχιστον κάθε μέρα για να πάνε μπροστά αυτά τα έργα, για να πάει μπροστά ο τόπος. Είπατε πάρα πολλά πράγματα, τα οποία δεν θέλω να τα αντικρούσω, διότι δεν στέκουν. Λυπάμαι. Και οι υψηλοί τόνοι επίσης δεν βοηθούν σε τίποτε. Ποια είναι τα επιχειρήματα; Να μείνουν οι συμβάσεις ως έχουν; Να μείνουν. Όμως, σας έχω πει δεκάδες φορές ότι οι συμβάσεις αυτές, οι οποίες τροφοδοτούνται από τα έσοδα των διοδίων, έχουν σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο σκέλος μειωμένα έσοδα, κατά 45% κατά μέσο όρο. Ποια είναι η λύση που προτείνετε; Καταθέστε μια εναλλακτική πρόταση και εμείς αμέσως, αυθημερόν, θα την εξετάσουμε σε βάθος. Δεν είναι τόσο απλά τα θέματα. Νομίζετε ότι εμείς ξαφνικά στο Υπουργείο είπαμε, τι να κάνουμε, ας φέρουμε κάποιες τροποποιημένες συμβάσεις;
Και σε κάθε περίπτωση, θα επαναλάβω ότι σήμερα που μιλάμε βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων. Όχι μόνο με τις τράπεζες, κυρίως θα έλεγα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία μέσω διαφόρων γενικών διευθύνσεων που έχουν να κάνουν για παράδειγμα με θέματα ανταγωνισμού, με θέματα εσωτερικής αγοράς, με θέματα μεταφορών, θα εξαντλήσει κάθε άρθρο, κάθε τροποποίηση που θα γίνει στη σύμβαση. Και μόλις –το εύχομαι και το ελπίζω ολόψυχα- τα πράγματα ολοκληρωθούν και κατατεθούν οι συμβάσεις στο ελληνικό Κοινοβούλιο, καθένας από μας θα αναλάβει και τις ευθύνες του και θα υπερψηφίσει ή θα καταψηφίσει τη συγκεκριμένη σύμβαση. Είναι απλά τα πράγματα, δεν χρειάζονται ούτε φωνές ούτε τίποτε άλλο.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Νάκος): Δεν θα συζητηθεί η με αριθμό 831/15.1.2013 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Κυκλάδων του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς/ΕΚΜ κ. Νικολάου Συρμαλένιου προς τον Υπουργό Υγείας, σχετικά με την υποβάθμιση της δημόσιας υγείας στις Κυκλάδες, λόγω κωλύματος του κυρίου Υπουργού.
Επίσης, δεν θα συζητηθεί η με αριθμό 825/15/1/2013 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Ημαθίας των Ανεξάρτητων Ελλήνων κ. Κωνσταντίνου Γιοβανόπουλου προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και  Τροφίμων, σχετικά με τη λήψη μέτρων για την αποτροπή ανάπτυξης του ιού της λύσσας στη χώρα μας, λόγω κωλύματος του κυρίου Υπουργού.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, έχω την τιμή να ανακοινώσω στο Σώμα ότι ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων διεβίβασε στη Βουλή, σύμφωνα με το άρθρο 86 του Συντάγματος και το ν. 3126/2003 «Ποινική ευθύνη των Υπουργών» όπως ισχύει:
1. Δικογραφία που αφορά τον τέως Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Γεώργιο Παπακωνσταντίνου.
2. Δικογραφία που αφορά την τέως Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Άννα Διαμαντοπούλου.

(AM)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.