Με πόσους διορισμούς ή βολέματα αντισταθμίζεται μια ζωή που χάνεται ;;;
[(εδώ να προσθέσουμε ότι σύμφωνα με πληροφορίες από τα μμε οι δαπάνες του κράτους για καλύψει τις ζημιές στον ΟΣΕ ανέρχονταν σε περίπου 1 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα ή δις ευρώ ετησίως (;;;;) (χρειάζεται διευκρίνηση)]
Το ελληνικό κράτος δαπανούσε επί χρόνια πάνω από 120 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για να καλύψει της ζημιές της ελλειμματικής Ολυμπιακής, σύμφωνα με το ΚΕΦΙΜ. Ο αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωστής Χατζηδάκης επισήμανε ότι το συνολικό κόστος για το κράτος από τον όμιλο της Ολυμπιακής πριν την ιδιωτικοποίησή της ανερχόταν σε 350 εκατ. ευρώ ετησίως, ή περίπου 1 εκατ. ευρώ την ημέρα.
[(εδώ να προσθέσουμε ότι σύμφωνα με πληροφορίες από τα μμε οι δαπάνες του κράτους για καλύψει τις ζημιές στον ΟΣΕ ανέρχονταν σε περίπου 1 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα ή δις ευρώ ετησίως (;;;;) (χρειάζεται διευκρίνηση)]
Γράφει ο Δρ Θεοφάνης Α. Τσαπικούνης
Μολονότι η κατασκευή αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος ολοκληρώθηκε ήδη από την δεκαετία του 1990, το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα παρέμενε ασυντήρητο και υποβαθμισμένο ως το 2008. Το 2007, το κράτος προχώρησε σε σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα με τη διεθνή κοινοπραξία Ολυμπία Οδός ΑΕ5, στην οποία ανατέθηκε η κατασκευή και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου για 30 έτη, με τη συμφωνία πως το έργο θα ολοκληρωνόταν σε έξι χρόνια. Η παραχώρηση ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2008.
Οι εργασίες κατασκευής διακόπηκαν λόγω οικονομικών δυσκολιών το 2011. Λύση δόθηκε στα τέλη του 2013 και οι εργασίες ξεκίνησαν ξανά το 2014. Τον Απρίλιο του 2017 παραδόθηκε στην κυκλοφορία το 95% του έργου και εντός του έτους ολοκληρώθηκαν οι υπόλοιπες εργασίες.
Το 2015 αναγκάστηκε η Κυβέρνηση να καταβάλει επιπλέον 500 εκατομμύρια ευρώ σε νέες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, λόγο καθυστερήσεων, που προφανώς προβλεπόταν στα συμβόλαια.
Κόστος σε Ζωές και Χρήματα
Δεκάδες ή εκατοντάδες Δυστυχήματα και 176 θάνατοι στην Κορίνθου – Πατρών το διάστημα 2006-2018 με (και προφανώς τουλάχιστον άλλοι τόσοι ανάπηροι).
Η μεγάλη ‘έκρηξη’ ατυχημάτων με υψηλούς αριθμούς νεκρών και αναπήρων έλαβε χώρα τις δεκαετίες του 80 και του 90.
Συνεπώς οι θάνατοι και οι ανάπηροι στον Κορίνθου Πατρών είναι προφανώς πολλές εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες.
Από την πλευρά του, ο κ. Θανάσης Τσιάνος, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), χαρακτήρισε εθνική πληγή τη γενοκτονία που συντελείται στους ελληνικούς δρόμους, και εκτίμησε το κόστος των οδικών ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους στα 3 δισ. ευρώ ετησίως
Όπως ανέφερε ο Κωνσταντίνος Σαραβάκος, η συχνότητα των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στον οδικό άξονα Κορίνθου-Πατρών μειώθηκε κατά 90% μετά την ολοκλήρωση του έργου από την κοινοπραξία «Ολυμπία Οδός ΑΕ», σε σύγκριση με την προ του 2008 περίοδο.
Συμπέρασμα
Τα Ρουσφέτια και τα Βολέματα ημετέρων και κολλητών (κομματικών ή οικογενειακών ή φιλικών) και το κλείσιμο σε τρύπες οικονομικές στην Ολυμπιακή, τον ΟΣΕ άλλα και άλλους οργανισμούς (επί δεκαετίες) είχαν σαν αποτέλεσμα να δαπανούνται δισεκατομμύρια ευρώ που αν ένα μέρος πήγαινε στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου Πατρών θα είχαν σωθεί εκατοντάδες ζωές.
Από το 1990 που ολοκληρώθηκε ο Αθηνών Κορίνθου μέχρι το 2017 είναι 27 χρόνια. Πόσοι ανάπηροι και νεκροί χωρούν εκεί μέσα ;;;;
Στην Ολυμπιακή, τον ΟΣΕ, τις κρατικές αμυντικές βιομηχανίες και όπου υπήρχαν κρατικοί οργανισμοί λάμβαναν χώρα προσλήψεις υπεράριθμων με ταυτόχρονη αστοχία διοίκησης και λειτουργιάς (εκ του αποτελέσματος) ενώ από μισθούς και καταχρήσεις και απ ευθείας αναθέσεις υπάρχει ένα μεγάλο κενό μέχρι τώρα. Όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα δαπάνες που στην πραγματικότητα είναι σπατάλες.
Οι πολίτικοι μαζί με τους συνδικαλιστές, τις συντεχνίες, τα συμφέροντα, τις κλαδικές και τις τοπικές έχουν συμβάλει και συντελέσει σε εγκλήματα κατά της Ζωής στην Ελλάδα.
Οι πολίτες με την ψήφο τους επί δεκαετίες συναινούν και νομιμοποιούν όλα αυτά τα εγκλήματα.
Και για όσους βρίσκουν στο ‘πρόσωπο’ της Ευρώπης έναν χρήσιμο ηλίθιο για να προσάπτουν κατηγορίες, πρέπει να πω ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν αυτή που πίεζε για ολοκλήρωση των έργων ώστε να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδότησε το μεγαλύτερο μέρος των έργων. Η Ευρωπαϊκή Ένωση φωνάζει για να ολοκληρωθεί η ανακύκλωση των σκουπιδιών.
Η ολοκλήρωση του άξονα Κορίνθου Πατρών στοίχισε περί το 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Μια Ζωή ποσό στοιχίζει;;; ή εναλλακτικά με πόσους διορισμούς/βολέματα αντισταθμίζεται ;;;
Πηγή
Δελτίο Τύπου ΚΕΦίΜ: "Αυτοκινητόδρομος Κορίνθου – Πατρών vs. Ολυμπιακή: Το κόστος της αναποτελεσματικότητας του κράτους". ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, Αθήνα, 22 Απριλίου 2019. (με προσθήκες).
Το συμπέρασμα είναι του συγγραφέα και όχι του ΚΕΦΙΜ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.