COUΝTER ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2009

20.000 κενές θέσεις σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ! Οι «πελάτες» για την ιδιωτική εκπαίδευση, όπως επεδίωκε η Κυβέρνηση, αυξάνονται.


του Θόδωρου Σταυριανόπουλου
εκπαιδευτικού – Υπεύθυνου Τομέα Παιδείας
Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Μεσσηνίας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

20.000 κενές θέσεις σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ! Οι «πελάτες» για την ιδιωτική εκπαίδευση, όπως επεδίωκε η Κυβέρνηση, αυξάνονται.
Ένας υποψήφιος που δεν έπιασε μέσο όρο «βάση 10» κρίθηκε «αποτυχών». Οι γνώσεις του θεωρήθηκαν ανεπαρκείς και δεν του επετράπη να εισαχθεί σ’ ένα δημόσιο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Είμαι βέβαιος ότι πολλοί από αυτούς τους μαθητές που δεν κατάφεραν να συμπληρώσουν «βαθμό πρόσβασης 9,5 » θα οδηγηθούν σε κάποιο ιδιωτικό κέντρο ελευθέρων σπουδών που θεωρείται ισότιμο με τα ΤΕΙ. Εκεί θα ξοδέψουν μια περιουσία για να αποχτήσουν ένα πτυχίο. Με αυτόν τον τρόπο θα πάρουν διαβατήριο για να ταξιδέψουν με διαφορετική πτήση -πιο ακριβή- στην αγορά εργασίας.
Από τη μια η πολιτεία κλείνει την πόρτα της δημόσιας εκπαίδευσης σ’ αυτόν που δεν έπιασε «βάση 10» κρίνοντάς τον «αποτυχόντα» και από την άλλη του ανοίγει την πόρτα της ιδιωτικής εκπαίδευσης και αφού καταθέσει τον όβολό του, ξαναμπαίνει στην αγορά εργασίας.
Μέχρι πρότινος στα δημόσια πανεπιστήμια κάθε χρόνο κατά μέσο όρο έμπαιναν περίπου 85.000 φοιτητές. Με αυτόν τον τρόπο η πολιτεία άνοιγε ορίζοντες και έδινε ευκαιρία μόρφωσης και σε μέτριους μαθητές και αναλάμβανε τη δαπάνη και το κόστος σπουδών κάνοντας κοινωνική πολιτική για αυτούς τους υποψήφιους που συγκέντρωναν βαθμό πρόσβασης 7 ή 8. Δεν έκλεινε την πόρτα σ’ αυτά τα παιδιά που πολλά από αυτά είτε δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να συμπληρώσουν τις γνώσεις τους κάνοντας κάποια φροντιστήρια είτε λόγω του νεαρού της ηλικίας τους δεν είχαν δείξει την απαιτούμενη σοβαρότητα στο θεσμό των εξετάσεων.
Κάποιοι εκμεταλλευόμενοι τη «βάση 10» προσπαθούν να απαξιώσουν το δημόσιο σχολείο, προσπαθούν να μηδενίσουν το γνωστικό επίπεδο των μαθητών, προσπαθούν να δημιουργήσουν την εντύπωση ότι χιλιάδες φοιτητές εισάγονται στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια με βαθμολογία 3 και 4.
Πρέπει σ’ όλους να γίνει γνωστό ότι όσοι εισάγονται στα ΑΕΙ έχουν βαθμό πρόσβασης πάνω από 10. Υπάρχουν μόνο ελάχιστες εξαιρέσεις κάποιων φοιτητών που εισάγονται σε κάποιες εκκλησιαστικές σχολές.
Για να δώσω τη σωστή διάσταση στα «περί ασχέτων» όπως λέγεται που εισάγονται στα ΤΕΙ θα αναφέρω τα παρακάτω:
1). Έστω σε ένα τμήμα μιας σχολής ενός ΤΕΙ είναι προγραμματισμένο να εισαχθούν 200 φοιτητές. Η μηχανογράφηση θα σαρώσει τις προτιμήσεις όλων των υποψηφίων μέχρι να επιλέξει και τους 200.Μπορεί φθάνοντας στον τελευταίο να τον βρει με βαθμό πρόσβασης 4. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι πέρασαν στο αντίστοιχο τμήμα με 4.
2). Δεν μπορεί αυτός που εισάγεται στο πιο υψηλόβαθμο ΑΕΙ με αυτόν που εισάγεται στο πιο χαμηλόβαθμο ΤΕΙ να διαγωνίζονται στα ίδια θέματα. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για ένα αντικειμενικό σύστημα που μπορεί να εφαρμοστεί «βάση 10» πρέπει να γίνονται διαφορετικές εξετάσεις με θέματα διαφορετικής βαρύτητας για ΑΕΙ και για ΤΕΙ όπως γινότανε στο παρελθόν.
Υ.Γ.1 Ως Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Μεσσηνίας συγχαίρουμε όλους και όλες που προσπάθησαν και ευχόμαστε σ' αυτούς που πέτυχαν μια νέα, δημιουργική πορεία για τη ζωή τους. Γι’ αυτούς που δεν πέτυχαν ο αγώνας για επιτυχία συνεχίζεται.
«Συγχαίρουμε» και την κυβέρνηση για τον αριθμό ρεκόρ των 20.000 κενών θέσεων σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Ο στόχος για τον οποίο εισήγαγαν, χωρίς κανένα σχεδιασμό, χωρίς καμία μελέτη, τη λεγόμενη βάση του 10 πριν από τρία χρόνια, εκπληρώνεται με απόλυτη επιτυχία: «παράγονται» όλο και περισσότεροι πελάτες για την ιδιωτική εκπαίδευση.

Υ.Γ.2 Μην απαξιώνουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα και μην υποτιμάμε το γνωστικό επίπεδο των μαθητών. Ο σημερινός μαθητής κατά μέσο όρο έχει καλύτερο γνωστικό επίπεδο από παλιά. Είναι πολυάσχολος και αυτό ίσως του κάνει κακό γιατί δεν καταφέρνει να ολοκληρώσει πολλά από αυτά που οι γονείς προσπαθούν να του επιβάλλουν να μάθει χωρίς την θέλησή του. Εκείνο που έχει αξία είναι να δημιουργηθεί ένα σχολείο που θα αναδεικνύει τις δεξιότητες του μαθητή. Γιατί μη γελιόμαστε αν τα θέματα των εξετάσεων γίνουν λίγο πιο εύκολα τότε ο μαθητής που έγραψε 6 θα γράψει 10. Τότε ως δια μαγείας όλοι θα μιλάμε για την βελτίωση του γνωστικού επιπέδου του δημόσιου σχολείου.

Υ.Γ.3 Την ίδια ώρα βιώνουμε εξωφρενικές καταστάσεις για το μέλλον της χώρας, όπως π.χ. το γεγονός ότι υπάρχουν φέτος ΤΕΙ Τουριστικών Επαγγελμάτων με μηδέν επιτυχόντες! Τι έκανε η Πολιτεία για να το αποτρέψει αυτό; Μήπως δεν χρειαζόμαστε επιστήμονες στο χώρο του Τουρισμού;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.