COUΝTER ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

Παρασκευή 27 Ιουλίου 2012

Επερώτηση στη Βουλή του Γιάννη Λαμπρόπουλου για την Ολυμπία Οδό

Απευθύνεται προς τον κ. Υπουργό Ανάπτυξης , Ανταγωνιστικότητας ,Υποδομών , Μεταφορών & Δικτύων 
Ο οδικός άξονας Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ) , είναι το σημαντικότερο αναπτυξιακό έργο για την Δυτική Ελλάδα και ολόκληρη τη Χώρα μας . 
Παρότι έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες , όπως μελέτες , δημοπρατήσεις και κύρωση της σύμβασης στη Βουλή από το 2007 , εδώ και ένα χρόνο περίπου , οι Τράπεζες για τους δικούς τους οικονομικούς λόγους αρνούνται να χρηματοδοτήσουν το έργο , παρά τις συμβατικές τους υποχρεώσεις , με αποτέλεσμα η κατασκευή του δρόμου να βρίσκεται σε εκκρεμότητα .

Ε ρ ω τ ά τ α ι ο κ. Υπουργός


1.] Ποιο είναι το αποτέλεσμα των μέχρι τώρα συζητήσεων που γίνονται για την ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ ; .
2.] Θα ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος από την Πάτρα μέχρι την Τσακώνα στην Μεσσηνία ; 

 Ο Επερωτών Βουλευτής 
ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ 
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 

Ακολουθεί η συζήτηση της επερώτησης
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Νάκος):Εισερχόμαστε τώρα στη συζήτηση της υπ’ αριθμόν 24/23-7-2012 επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κ. Ιωάννη Λαμπρόπουλου προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με τη «Ολυμπία Οδό».
Στην ερώτηση θα απαντήσει ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Σταύρος Καλογιάννης.
Κύριε Λαμπρόπουλε, έχετε το λόγο για δύο λεπτά για να αναπτύξετε το θέμα της ερώτησής σας. 
 ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Το 2007 κυρώθηκε στη Βουλή, επί Υπουργίας Γεωργίου Σουφλιά, η σύμβαση για την κατασκευή του άξονα Κόρινθος –Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα. Πόσο εξαιρετικής σημασίας είναι η κατασκευή αυτού του δρόμου μπορούμε να το κατανοήσουμε όλοι. Θα δημιουργήσει μεγάλη ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα. 
Αρκεί να φανταστούμε ένα δρόμο που θα συνδέει την Καλαμάτα με την Ήπειρο, ένα δρόμο που θα συνδέει την Πάτρα με το λιμάνι της Καλαμάτας.
Από το 2008 όμως, που άρχισε η οικονομική κρίση, οι τραπεζίτες -ίσως γιατί δεν έβγαζαν αυτά που υπολόγιζαν- δεν προχώρησαν, δεν έκαναν τίποτα. Δεν χρηματοδότησαν το έργο. Η προηγούμενη κυβέρνηση του Γεωργίου Παπανδρέου επίσης δεν έκανε τίποτα, δεν κουβέντιασε, δεν τους πίεσε καθόλου.
Μέχρι τώρα, λοιπόν, δεν έχει γίνει τίποτα. Όλοι αναρωτιόμαστε τι πρόκειται να γίνει. 
Όλοι θέλουμε και παλεύουμε –γιατί όλα τα κόμματα είχαν συμφωνήσει ότι κυρώθηκε εδώ η σύμβαση- να γίνει αυτός ο δρόμος από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο και την Τσακώνα.
Ιδιαίτερα δε θέλω να αναφερθώ στο τμήμα από το Καλό Νερό μέχρι την Τσακώνα. Είναι μελετητικά ώριμο. Έχουν γίνει και οι απαλλοτριώσεις και μπορεί αύριο το πρωί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Είναι απ’ ό,τι διάβασα το μόνο τμήμα στην Ελλάδα που μπορεί αύριο το πρωί να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, σε αυτά τα πολλά δισεκατομμύρια ευρώ που περιμένουν, ενώ εμείς δεν κάνουμε τίποτα για να τα πάρουμε. Περίπου τέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την κύρωση της σύμβασης. Επιτέλους ήρθε η ώρα να «σπρώξουμε» και να ξεκινήσουμε το έργο.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. 
 ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Αθανάσιος Νάκος): Ευχαριστώ, κύριε συνάδελφε.
Το λόγο για τρία λεπτά έχει ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Σταύρος Καλογιάννης. 
 ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Πράγματι ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα είναι ένα έργο που υλοποιείται με σύμβαση παραχώρησης, μια από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης που ξεκίνησαν το 2007. Αντιμετώπισε προβλήματα, όπως εν πολλοίς προανέφερε ο κ. συνάδελφος. Ουσιαστικά το έργο έχει σταματήσει να κατασκευάζεται εδώ και πάνω από ένα χρόνο, γιατί έχει ανασταλεί η χρηματοδότησή του από τις τράπεζες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.