Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι στη σημερινή μας συνεδρίαση για πρώτη φορά πήραμε την πρωτοβουλία να φέρουμε ένα θέμα το οποίο άπτεται των γενικότερων ζητημάτων της κοινωνικής αλληλεγγύης που πρέπει ασφαλώς να μας ενδιαφέρει ως περιφέρεια Πελοποννήσου. Και αυτό έχει να κάνει με το φαινόμενο που παρακολουθήσαμε και παρατηρήσαμε τον τελευταίο καιρό στην περιοχή μας με την αλματώδη αύξηση του κόστους των διοδίων, σε όλους τους σταθμούς διοδίων στον εθνικό δρόμο Αθήνα – Κόρινθος – Τρίπολη, όπως και στον σταθμό διοδίων του δρόμου Τρίπολης – Καλαμάτας.
Παίρνουμε αυτή την πρωτοβουλία γιατί θέλαμε εξαρχής να ξεκαθαρίσουμε στην κουβέντα μεταξύ μας το πώς πρέπει να αντιδρούμε σε τέτοιου είδους ζητήματα τα οποία μας απασχολούν.
Γιατί παρακολουθώντας το προηγούμενο διάστημα όλη αυτή τη διαδικασία η οποία ουσιαστικά ανοίχτηκε είδαμε δύο τάσεις.
Η μία τάση ήταν εξαιρετικά λαϊκιστική, η οποία έφτανε σε μία λογική μηδενισμού και έλεγε ότι αρνούμαι να πληρώσω τα διόδια.
Και η δεύτερη τάση ήταν μία άποψη, η οποία ήταν ρεαλιστική και νηφάλια και έλεγε ότι ναι μεν μπορούμε να συμμετάσχουμε σε αυτή τη διαδικασία, αλλά απαιτούμε από την ίδια την πολιτεία να πάρει όλες και όλα αυτά τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου να αντιμετωπίσει το υφιστάμενο πρόβλημα με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και με λιγότερη επίπτωση στους πολίτες.
Και θα ήθελα να πω ότι όπως πρέπει να γνωρίζουμε όλοι μας, γιατί πιθανόν να μην γνωρίζουμε, ότι ο τρόπος που επιλέχθηκε για να δημιουργηθεί η υποδομή του οδικού άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα ήταν ο τρόπος του συμφώνου παραχώρησης.
Το σύμφωνο παραχώρησης είναι ένα καινούριο χρηματοδοτικό εργαλείο, το οποίο έχει θεσπίσει η Ε.Ε. και μέσω της λευκής αλλά και της πράσινης βίβλου, προκειμένου να δημιουργούνται συνέργειες, συμπράξεις μεταξύ του Δημοσίου και των ιδιωτών, προκειμένου να προχωρήσει η δυνατότητα που πρέπει να έχει η χώρα μας, για να αποκτήσει και ιδιαίτερα η περιφέρειά μας σύγχρονες υποδομές και ιδιαίτερα σύγχρονο οδικό δίκτυο.
Παρακολουθήσαμε λοιπόν τον τελευταίο καιρό να υπάρχει αυτή η αλματώδης αύξηση. Και βέβαια βλέπαμε στις φωτεινές πινακίδες ότι αυτό ήταν σαν αποτέλεσμα της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής.
Αντιλαμβάνεστε όλοι σας ότι αυτό δεν υφίσταται, δεν υπάρχει στη συμφωνία γιατί δεν μπορεί ποτέ να υπάρξει στη συμφωνία ένας τέτοιος όρος. Οι δυσκολίες που υπήρξαν στον τρόπο χρηματοδότησης ως προς την ολοκλήρωση αυτών των μεγάλων οδικών δικτύων ήταν αυτό που επέφερε τις μεγάλες αυξήσεις.
Εμείς λοιπόν δεν αρνούμαστε αυτό το μοντέλο και δεν το αρνούμαστε και ήθελα να το ξέρετε από τώρα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, γιατί αυτό είναι στις προθέσεις μας, να το χρησιμοποιήσουμε για να επεκτείνουμε τη δυνατότητα που θα έχουμε να αποκτήσουμε σύγχρονες οδικές υποδομές. Σύγχρονους οδικούς άξονες και ως προς το λεγόμενο ανατολικό άξονα, αλλά και ως προς τον λεγόμενο δυτικο-ενδο-Μεσσηνιακό άξονα.
Όταν θα πάρουμε αυτές τις πρωτοβουλίες θα σας ενημερώσουμε μέσω της συγκλίσεως του περιφερειακού συμβουλίου.
Θα ήθελα πάλι να επανέλθω λέγοντας ότι με τη δική μου πρωτοβουλία έγινε παρέμβαση στα αρμόδια υπουργεία ώστε κάνοντας χρήση του άρθρου 37 του νόμου 3559 του 2007, να υπάρξει αναθεώρηση ως προς τη συγκεκριμένη δομή, του πως καταμερίζονται τα διόδια. Το πώς διαμορφώνονται τα διόδια. Και αυτό το λέω γιατί όπως πρέπει να γνωρίζετε από τη σύμβαση παραχώρησης από το 2012 και μετά το Ελληνικό Δημόσιο θα εισπράττει τον αντίστοιχο Φ.Π.Α. από τη λειτουργία των διοδίων στο συγκεκριμένο άξονα. Και θα ήθελα να πω ότι ναι μεν η συμφωνία παραχώρησης, αυτό το σύμφωνο παραχώρησης ήταν πάρα πολύ σημαντικό γιατί μας έδωσε σε πολύ γρήγορο χρόνο να έχουμε αυτόν τον οδικό άξονα, αλλά θα ήθελα να τονίσω ότι όπως είχα πει και τότε στη Βουλή, διαφωνώντας με το σύνολο της νομοθετικής πρωτοβουλίας , ότι είχε και πάρα πολλά κενά.
Τελειώνοντας θα ήθελα να πω ότι θεωρώ ότι το περιφερειακό συμβούλιο μπορεί να πάρει την εξής απόφαση. Και ‘δω θα ήθελα τη δική σας άποψη.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο της περιφέρειας Πελοποννήσου ζητά την άμεση παρέμβαση της πολιτείας και ειδικότερα του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου να καταστεί δυνατή η επαναδιαπραγμάτευση των επίμαχων συμβάσεων όπως άλλωστε προβλέπεται ρητά και στη νομοθετική ρύθμιση άρθρο 37 του νόμου 3559 του 2007. Σε διαφορετική περίπτωση οι Πελοποννήσιοι πολίτες δεν θα μπορέσουν να σηκώσουν το βάρος των αυξήσεων, οι οποίες παράλληλα θα αποτελούν ανάχωμα στην αναπτυξιακή προοπτική της περιφέρειάς μας.
Παίρνουμε αυτή την πρωτοβουλία γιατί θέλαμε εξαρχής να ξεκαθαρίσουμε στην κουβέντα μεταξύ μας το πώς πρέπει να αντιδρούμε σε τέτοιου είδους ζητήματα τα οποία μας απασχολούν.
Γιατί παρακολουθώντας το προηγούμενο διάστημα όλη αυτή τη διαδικασία η οποία ουσιαστικά ανοίχτηκε είδαμε δύο τάσεις.
Η μία τάση ήταν εξαιρετικά λαϊκιστική, η οποία έφτανε σε μία λογική μηδενισμού και έλεγε ότι αρνούμαι να πληρώσω τα διόδια.
Και η δεύτερη τάση ήταν μία άποψη, η οποία ήταν ρεαλιστική και νηφάλια και έλεγε ότι ναι μεν μπορούμε να συμμετάσχουμε σε αυτή τη διαδικασία, αλλά απαιτούμε από την ίδια την πολιτεία να πάρει όλες και όλα αυτά τα απαραίτητα μέτρα, προκειμένου να αντιμετωπίσει το υφιστάμενο πρόβλημα με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και με λιγότερη επίπτωση στους πολίτες.
Και θα ήθελα να πω ότι όπως πρέπει να γνωρίζουμε όλοι μας, γιατί πιθανόν να μην γνωρίζουμε, ότι ο τρόπος που επιλέχθηκε για να δημιουργηθεί η υποδομή του οδικού άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα ήταν ο τρόπος του συμφώνου παραχώρησης.
Το σύμφωνο παραχώρησης είναι ένα καινούριο χρηματοδοτικό εργαλείο, το οποίο έχει θεσπίσει η Ε.Ε. και μέσω της λευκής αλλά και της πράσινης βίβλου, προκειμένου να δημιουργούνται συνέργειες, συμπράξεις μεταξύ του Δημοσίου και των ιδιωτών, προκειμένου να προχωρήσει η δυνατότητα που πρέπει να έχει η χώρα μας, για να αποκτήσει και ιδιαίτερα η περιφέρειά μας σύγχρονες υποδομές και ιδιαίτερα σύγχρονο οδικό δίκτυο.
Παρακολουθήσαμε λοιπόν τον τελευταίο καιρό να υπάρχει αυτή η αλματώδης αύξηση. Και βέβαια βλέπαμε στις φωτεινές πινακίδες ότι αυτό ήταν σαν αποτέλεσμα της τιμαριθμικής αναπροσαρμογής.
Αντιλαμβάνεστε όλοι σας ότι αυτό δεν υφίσταται, δεν υπάρχει στη συμφωνία γιατί δεν μπορεί ποτέ να υπάρξει στη συμφωνία ένας τέτοιος όρος. Οι δυσκολίες που υπήρξαν στον τρόπο χρηματοδότησης ως προς την ολοκλήρωση αυτών των μεγάλων οδικών δικτύων ήταν αυτό που επέφερε τις μεγάλες αυξήσεις.
Εμείς λοιπόν δεν αρνούμαστε αυτό το μοντέλο και δεν το αρνούμαστε και ήθελα να το ξέρετε από τώρα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, γιατί αυτό είναι στις προθέσεις μας, να το χρησιμοποιήσουμε για να επεκτείνουμε τη δυνατότητα που θα έχουμε να αποκτήσουμε σύγχρονες οδικές υποδομές. Σύγχρονους οδικούς άξονες και ως προς το λεγόμενο ανατολικό άξονα, αλλά και ως προς τον λεγόμενο δυτικο-ενδο-Μεσσηνιακό άξονα.
Όταν θα πάρουμε αυτές τις πρωτοβουλίες θα σας ενημερώσουμε μέσω της συγκλίσεως του περιφερειακού συμβουλίου.
Θα ήθελα πάλι να επανέλθω λέγοντας ότι με τη δική μου πρωτοβουλία έγινε παρέμβαση στα αρμόδια υπουργεία ώστε κάνοντας χρήση του άρθρου 37 του νόμου 3559 του 2007, να υπάρξει αναθεώρηση ως προς τη συγκεκριμένη δομή, του πως καταμερίζονται τα διόδια. Το πώς διαμορφώνονται τα διόδια. Και αυτό το λέω γιατί όπως πρέπει να γνωρίζετε από τη σύμβαση παραχώρησης από το 2012 και μετά το Ελληνικό Δημόσιο θα εισπράττει τον αντίστοιχο Φ.Π.Α. από τη λειτουργία των διοδίων στο συγκεκριμένο άξονα. Και θα ήθελα να πω ότι ναι μεν η συμφωνία παραχώρησης, αυτό το σύμφωνο παραχώρησης ήταν πάρα πολύ σημαντικό γιατί μας έδωσε σε πολύ γρήγορο χρόνο να έχουμε αυτόν τον οδικό άξονα, αλλά θα ήθελα να τονίσω ότι όπως είχα πει και τότε στη Βουλή, διαφωνώντας με το σύνολο της νομοθετικής πρωτοβουλίας , ότι είχε και πάρα πολλά κενά.
Τελειώνοντας θα ήθελα να πω ότι θεωρώ ότι το περιφερειακό συμβούλιο μπορεί να πάρει την εξής απόφαση. Και ‘δω θα ήθελα τη δική σας άποψη.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο της περιφέρειας Πελοποννήσου ζητά την άμεση παρέμβαση της πολιτείας και ειδικότερα του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου να καταστεί δυνατή η επαναδιαπραγμάτευση των επίμαχων συμβάσεων όπως άλλωστε προβλέπεται ρητά και στη νομοθετική ρύθμιση άρθρο 37 του νόμου 3559 του 2007. Σε διαφορετική περίπτωση οι Πελοποννήσιοι πολίτες δεν θα μπορέσουν να σηκώσουν το βάρος των αυξήσεων, οι οποίες παράλληλα θα αποτελούν ανάχωμα στην αναπτυξιακή προοπτική της περιφέρειάς μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.