ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Στο 1ο θέμα: «Οι αυξήσεις των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους
Στο 1ο θέμα: «Οι αυξήσεις των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους
της Πελοποννήσου ως κοινωνικό και πολιτικό ζήτημα»
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου θεωρεί ότι οι συνεχείς αυξήσεις των τιμών των διοδίων από την 1η Σεπτέμβρη 2010 μέχρι σήμερα αποτελεί πρόκληση στους πολίτες.Είναι απαράδεκτο να έχουν αυξηθεί κατά 76% οι τιμές των διοδίων, την ώρα που η κυβέρνηση έχει μειώσει το εισόδημα των εργαζομένων και συνταξιούχων κατά τουλάχιστον 30% και έχει αυξηθεί η ακρίβεια και μέσω της αύξησης του Φ.Π.Α. Οι ιδιωτικές εταιρείες εισπράττουν χρήματα για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας όπως και όλων των αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με ΣΔΙΤ, ενώ ήδη οι δρόμοι έχουν πληρωθεί πολλαπλάσιες φορές από τους χρήστες, μέσα από τα τέλη κυκλοφορίας και την υπερβολική φορολόγηση στα καύσιμα.
Η αύξηση του κόστους μετακίνησης επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη της Πελοποννήσου.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου:
1. Εκφράζει την αλληλεγγύη του στο κίνημα κατά των διοδίων, το οποίο αγωνίζεται για την κατάργηση των ληστρικών συμβάσεων παραχώρησης, οι οποίες παραχωρούν τους αυτοκινητοδρόμους και της Πελοποννήσου στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
2. Τονίζει ότι οι εθνικοί δρόμοι αποτελούν δημόσιο κοινωνικό αγαθό και πρέπει να είναι ελεύθεροι για όλους.
3. Τονίζει ότι το κίνημα κατά των διοδίων αποτελεί φυσιολογική αντίδραση και ξέσπασμα οργής των πολιτών, διότι ο εθνικός πλούτος, οι υποδομές και τα δίκτυα ιδιωτικοποιούνται τη στιγμή που τα δικά τους εισοδήματα συρρικνώνονται δραματικά.
4. Διαμαρτύρεται έντονα για την ενέργεια του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να καταθέσει τροπολογία με την οποία μετατρέπει την άρνηση πληρωμής των διοδίων σε παράβαση του Κ.Ο.Κ. και την Τροχαία σε εισπράκτορα των ιδιωτικών εταιρειών.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου θεωρεί απαράδεκτη την ποινικοποίηση της κοινωνικής διαμαρτυρίας.
5. Καλεί τους βουλευτές όλων των κομμάτων να μην ψηφίσουν την απαράδεκτη και αντιδημοκρατική αυτή τροπολογία.
6. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου είναι ριζικά αντίθετο με τα ΣΔΙΤ και τις συμβάσεις παραχώρησης, διότι οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση των δημόσιων αγαθών που είναι οι εθνικές οδοί. Θεωρεί ότι το δημόσιο έχει τη δυνατότητα να αναλαμβάνει την κατασκευή των υποδομών με πιο συμφέροντες όρους για το λαό. Επιπλέον τονίζει ότι δεν υπήρξε μια συνολική στρατηγική ανάπτυξης των μεταφορών, με όρους δημοσίου συμφέροντος και προστασία του περιβάλλοντος, με συνέπεια την κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου.
7. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου έχει ως σταθερό και αμετάθετο στόχο την κατάργηση των διοδίων και την κατάργηση των αποικιακού τύπου συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών δρόμων στο ιδιωτικό και κεφάλαιο και πιο συγκεκριμένα των εθνικών δρόμων Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και Κορίνθου – Πάτρας – Πύργου – Τσακώνας.
8. Στα πλαίσια του αμετάθετου στόχου του της κατάργησης των διοδίων απαιτεί ως πρώτο ελάχιστο βήμα:
α) Τη μείωση κατά 50% του κόστους μετακίνησης από Αθήνα σε Καλαμάτα και Σπάρτη και αντιστρόφως.
β) Κανένα νέο σταθμό μέχρι την Καλαμάτα και τη Σπάρτη μετά την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων.
γ) Ελεύθερη διέλευση για τους παρόδιους ιδιοκτήτες κτημάτων και τους εργαζομένους που χρησιμοποιούν καθημερινά την εθνική οδό για την εργασία τους.
9. Ζητάει να υπάρξει μία ανεξάρτητη διακομματική επιτροπή, η οποία να μελετήσει το απεχθές των συμβάσεων εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος.
10. Απαιτεί, η όποια επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων να μη γίνει εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των πολιτών, αλλά εις βάρος των υπερκερδών των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων.
11. Ζητάει από την κυβέρνηση να δώσει στη δημοσιότητα:
α) Τις εισπράξεις απ’ όλους τους σταθμούς των διοδίων μέχρι σήμερα και αναλυτικά για κάθε σταθμό συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής οδού και τις εισπράξεις από τους ΣΕΑ που εκμεταλλεύονται.
β) Πόσα εισέπραξε το κράτος από τα τέλη κυκλοφορίας το 2010;
γ) Πόσες οι εισπράξεις για την Περιφέρεια Πελοποννήσου από τις μεταβιβάσεις αυτοκινήτων το 2010;
δ) Πόσες οι εισπράξεις από το ενιαίο φόρο καυσίμων το 2010;
ε) Τα ίδια κεφάλαια των κατασκευαστικών εταιρειών που έβαλαν για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων.
στ) Τα δάνεια που σύναψαν οι ιδιώτες και το κόστος αποπληρωμής των δανείων.
ζ) Ποια η κρατική συμμετοχή στο κόστος κατασκευής;
η) Αν έχουν εκδοθεί οικοδομικές άδειες όλων των κτισμάτων που έχουν φτιαχτεί κατά μήκος της εθνικής οδού Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας.
θ) Ποιες οι συμβατικές υποχρεώσεις των ιδιωτών για κατασκευή παραδρόμων, τοπικών δρόμων, συντήρησης δικτύων και ποιες από αυτές έχουν τηρηθεί;
ι) Αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενοι περιβαλλοντικοί όροι κατά την κατασκευή τους με δεδομένο ότι έχουν παρατηρηθεί αστοχίες μέχρι σήμερα στην κατασκευή.
12. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου διαμαρτύρεται έντονα προς την κυβέρνηση για το κλείσιμο του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου παρ’ ότι στη σύμβαση παραχώρησης αναφέρεται ότι είναι ευθύνη του ο εκσυγχρονισμός και η λειτουργία του;
Θεωρεί απαράδεκτο να απαιτεί η κυβέρνηση από τους πολίτες να πληρώνουν διόδια και τους ονομάζει «τσαμπατζήδες», όταν η ίδια δεν τηρεί τις συμβατικές της υποχρεώσεις, όπως αυτή για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου;
Ο επικεφαλής του συνδυασμού
«Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου»
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ
Η αύξηση του κόστους μετακίνησης επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη της Πελοποννήσου.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου:
1. Εκφράζει την αλληλεγγύη του στο κίνημα κατά των διοδίων, το οποίο αγωνίζεται για την κατάργηση των ληστρικών συμβάσεων παραχώρησης, οι οποίες παραχωρούν τους αυτοκινητοδρόμους και της Πελοποννήσου στο ιδιωτικό κεφάλαιο.
2. Τονίζει ότι οι εθνικοί δρόμοι αποτελούν δημόσιο κοινωνικό αγαθό και πρέπει να είναι ελεύθεροι για όλους.
3. Τονίζει ότι το κίνημα κατά των διοδίων αποτελεί φυσιολογική αντίδραση και ξέσπασμα οργής των πολιτών, διότι ο εθνικός πλούτος, οι υποδομές και τα δίκτυα ιδιωτικοποιούνται τη στιγμή που τα δικά τους εισοδήματα συρρικνώνονται δραματικά.
4. Διαμαρτύρεται έντονα για την ενέργεια του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να καταθέσει τροπολογία με την οποία μετατρέπει την άρνηση πληρωμής των διοδίων σε παράβαση του Κ.Ο.Κ. και την Τροχαία σε εισπράκτορα των ιδιωτικών εταιρειών.
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου θεωρεί απαράδεκτη την ποινικοποίηση της κοινωνικής διαμαρτυρίας.
5. Καλεί τους βουλευτές όλων των κομμάτων να μην ψηφίσουν την απαράδεκτη και αντιδημοκρατική αυτή τροπολογία.
6. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου είναι ριζικά αντίθετο με τα ΣΔΙΤ και τις συμβάσεις παραχώρησης, διότι οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση των δημόσιων αγαθών που είναι οι εθνικές οδοί. Θεωρεί ότι το δημόσιο έχει τη δυνατότητα να αναλαμβάνει την κατασκευή των υποδομών με πιο συμφέροντες όρους για το λαό. Επιπλέον τονίζει ότι δεν υπήρξε μια συνολική στρατηγική ανάπτυξης των μεταφορών, με όρους δημοσίου συμφέροντος και προστασία του περιβάλλοντος, με συνέπεια την κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου.
7. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου έχει ως σταθερό και αμετάθετο στόχο την κατάργηση των διοδίων και την κατάργηση των αποικιακού τύπου συμβάσεων παραχώρησης των εθνικών δρόμων στο ιδιωτικό και κεφάλαιο και πιο συγκεκριμένα των εθνικών δρόμων Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και Κορίνθου – Πάτρας – Πύργου – Τσακώνας.
8. Στα πλαίσια του αμετάθετου στόχου του της κατάργησης των διοδίων απαιτεί ως πρώτο ελάχιστο βήμα:
α) Τη μείωση κατά 50% του κόστους μετακίνησης από Αθήνα σε Καλαμάτα και Σπάρτη και αντιστρόφως.
β) Κανένα νέο σταθμό μέχρι την Καλαμάτα και τη Σπάρτη μετά την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων.
γ) Ελεύθερη διέλευση για τους παρόδιους ιδιοκτήτες κτημάτων και τους εργαζομένους που χρησιμοποιούν καθημερινά την εθνική οδό για την εργασία τους.
9. Ζητάει να υπάρξει μία ανεξάρτητη διακομματική επιτροπή, η οποία να μελετήσει το απεχθές των συμβάσεων εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος.
10. Απαιτεί, η όποια επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων να μη γίνει εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των πολιτών, αλλά εις βάρος των υπερκερδών των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων.
11. Ζητάει από την κυβέρνηση να δώσει στη δημοσιότητα:
α) Τις εισπράξεις απ’ όλους τους σταθμούς των διοδίων μέχρι σήμερα και αναλυτικά για κάθε σταθμό συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής οδού και τις εισπράξεις από τους ΣΕΑ που εκμεταλλεύονται.
β) Πόσα εισέπραξε το κράτος από τα τέλη κυκλοφορίας το 2010;
γ) Πόσες οι εισπράξεις για την Περιφέρεια Πελοποννήσου από τις μεταβιβάσεις αυτοκινήτων το 2010;
δ) Πόσες οι εισπράξεις από το ενιαίο φόρο καυσίμων το 2010;
ε) Τα ίδια κεφάλαια των κατασκευαστικών εταιρειών που έβαλαν για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων.
στ) Τα δάνεια που σύναψαν οι ιδιώτες και το κόστος αποπληρωμής των δανείων.
ζ) Ποια η κρατική συμμετοχή στο κόστος κατασκευής;
η) Αν έχουν εκδοθεί οικοδομικές άδειες όλων των κτισμάτων που έχουν φτιαχτεί κατά μήκος της εθνικής οδού Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας.
θ) Ποιες οι συμβατικές υποχρεώσεις των ιδιωτών για κατασκευή παραδρόμων, τοπικών δρόμων, συντήρησης δικτύων και ποιες από αυτές έχουν τηρηθεί;
ι) Αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενοι περιβαλλοντικοί όροι κατά την κατασκευή τους με δεδομένο ότι έχουν παρατηρηθεί αστοχίες μέχρι σήμερα στην κατασκευή.
12. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου διαμαρτύρεται έντονα προς την κυβέρνηση για το κλείσιμο του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου παρ’ ότι στη σύμβαση παραχώρησης αναφέρεται ότι είναι ευθύνη του ο εκσυγχρονισμός και η λειτουργία του;
Θεωρεί απαράδεκτο να απαιτεί η κυβέρνηση από τους πολίτες να πληρώνουν διόδια και τους ονομάζει «τσαμπατζήδες», όταν η ίδια δεν τηρεί τις συμβατικές της υποχρεώσεις, όπως αυτή για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου;
Ο επικεφαλής του συνδυασμού
«Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου»
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.