COUΝTER ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ

Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Ταφόπλακα στις αναπτυξιακές προοπτικές των πυρόπληκτων νομών!

ΕΡΩΤΗΣΗ

TOY ΠΑΝ.ΛΑΦΑΖΑΝΗ - ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β’ ΠΕΙΡΑΙΑ

Προς τον κ. Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας

Ψαλίδι στις επιδοτήσεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων των πυρόπληκτων νομών Πελοποννήσου με τον νόμο 3908/2011 «Ενίσχυση Ιδιωτικών Επενδύσεων για την Οικονομική Ανάπτυξη, την Επιχειρηματικότητα και την Περιφερειακή Συνοχή» Ταφόπλακα στις αναπτυξιακές προοπτικές των πυρόπληκτων νομών!

Με την ψήφιση του Ν.3908/2011 (Ενίσχυση Ιδιωτικών Επενδύσεων για την Οικονομική Ανάπτυξη, την Επιχειρηματικότητα και την Περιφερειακή Συνοχή) έγινε σαφές ότι το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας αποφάσισε να βάλει ταφόπλακα στις όποιες – ελάχιστες – προοπτικές και προσπάθειες ανάπτυξης στους πυρόπληκτους Νομούς του 2007!

Η διάταξη του άρθρου 16 παράγραφος 2α του Ν. 3908/11 είναι σαφής ως προς τις αρνητικές συνέπειες εφαρμογής του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων 2007 – 2013:
«2. α. Επενδυτικά σχέδια που έχουν υποβληθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3299/2004 εξετάζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3299/2004, υπό την προϋπόθεση ότι το ύψος ενίσχυσής τους δεν υπερβαίνει τα όρια του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων 2007−2013, όπως ισχύει. Σε διαφορετική περίπτωση παρέχονται τα ανώτατα κατά περίπτωση όρια του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων, όπως ισχύει. Περικόπτεται κατά 10% ποσοστό ενίσχυσης από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που είχαν υποβάλλει επενδυτικές προτάσεις στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου 3299/2004».

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι αυτή που θίγεται από την απόφαση αυτή, αφού επλήγη ανεπανόρθωτα από τις πυρκαγιές του 2007 και ως αντιστάθμισμα της κατάστασης αυτής οι επενδύσεις που θα πραγματοποιούνταν σε πυρόπληκτες περιοχές μετατάχτηκαν, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3299, στην Κατηγορία 1 όπου προβλεπόταν το μεγαλύτερο ποσοστό ενίσχυσης.

Με τη διάταξη αυτή του νέου νόμου (Ν.3908/2011) περικόπτεται λοιπόν κατά 10% ποσοστό ενίσχυσης από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που είχαν υποβάλλει επενδυτικές προτάσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου 3299/2004.

Επιπλέον, προβλήματα δημιουργεί το γεγονός ότι δυόμισι χρόνια μετά, πολλές από τις επιχειρήσεις που υπέβαλαν επενδυτικές προτάσεις στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου (3299/2004), δεν έχουν αξιολογηθεί από τις αρμόδιες γνωμοδοτικές επιτροπές καθώς υποβλήθηκε σχετικά μεγάλος αριθμός προτάσεων και δεν είχαν προβλεφθεί τόσο τα απαιτούμενα κονδύλια όσο και ο υπηρεσιακός μηχανισμός να εξετάσει σε εύλογο χρόνο τις προτάσεις.

Όπως καταγγέλλουν φορείς (ΕΒΕ πυρόπληκτων νομών / 11ο Περιφερειακό Τμήμα Νοτιοανατολικής Πελοποννήσου του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, η Αγωνιστικη Συνεργασια Πελοποννησου- κ.α), προκύπτουν πλέον τα ακόλουθα σοβαρά προβλήματα με την εφαρμογή των διατάξεων του 3908/2011 :


1. Οι επενδυτικές προτάσεις που βαθμολογήθηκαν και αξιολογήθηκαν μέχρι σήμερα -σύμφωνα με τα ισχύοντα του Ν. 3299 και τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις - έτυχαν ποσοστό χρηματοδότησης 60% (Νόμος 3299/2004). Μετά την αναδιαμόρφωση του ποσοστού σε 50%, με το νέο νόμο, πόσες από αυτές θα είναι βιώσιμες; Και πόσοι από τους ενδιαφερόμενους θα είναι διατεθειμένοι να συνεχίσουν την όποια δραστηριότητα τους έχοντας να αντιμετωπίσουν την κραυγαλέα αναξιοπιστία του κράτους;
2. Αντιμετωπίζονται με άνισα κριτήρια επενδυτικές προτάσεις που υπεβλήθησαν με το ίδιο καθεστώς, δημιουργώντας ζητήματα ισονομίας και ισοπολιτείας. Προτάσεις δηλαδή που υποβλήθηκαν την ίδια περίοδο και με τις ίδιες προϋποθέσεις, τώρα θα εξετασθούν με διαφορετικούς όρους, με διαφορετικά δηλαδή ποσοστά ενίσχυσης .
3. Η περικοπή του ποσοστού χρηματοδότησης από 60% σε 50% δυόμισι χρόνια μετά δεν μπορεί να τεκμηριωθεί με κανένα νόμο ή απόφαση όταν ο Αναπτυξιακός Νόμος (Ν. 3299/04) Άρθρο 7 (§7α) προέβλεπε ότι η επιλεξιμότητα θα δινόταν σε δέκα (10) ημέρες και η γνωμοδότηση της υπηρεσίας περί υπαγωγής ή μη θα δινόταν εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνίας υποβολής της επενδυτικής πρότασης.

Επειδή όλα αυτά, ιδιαίτερα την περίοδο που διανύουμε, θα δώσουν τη χαριστική βολή στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις των πυρόπληκτων νομών και κατά συνέπεια στις αναπτυξιακές προοπτικές των ίδιων των νομών

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Θα προχωρήσει, με νομοθετική παρέμβαση, στην εξαίρεση από τις διατάξεις της παραγράφου 2α του άρθρου 16 του Ν 3908/2011 των προτάσεων που υποβλήθηκαν από μικρές επιχειρήσεις στους πυρόπληκτους Νομούς μέχρι την 31η Αυγούστου 2008;
2. Θα γνωμοδοτήσουν άμεσα οι υπηρεσίες του Υπουργείου (κεντρικά και περιφερειακά) – και το αργότερο μέχρι τις 30 / 04 / 2011- για τα επενδυτικά σχέδια που δεν έχουν ακόμη εισαχθεί στις αρμόδιες επιτροπές για γνωμοδότηση;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.