ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ
·
ΥΠΟΔΟΜΩΝ,
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
·
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
·
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Θέμα: «Μεγάλες καταστροφές στη Μεσσηνία από πλημμύρες».
Οι ισχυρές και καταστροφικές βροχοπτώσεις που
συνέβησαν στη Μεσσηνία από τις 11 έως 14 Νοεμβρίου δημιούργησαν πολλά
προβλήματα και μεγάλες καταστροφές. Τα προβλήματα και οι καταστροφές
προξενήθηκαν λόγω έλλειψης έργων υποδομών, λόγω σοβαρών παραλείψεων και
αβλεψιών σε έργα που έχουν κατασκευαστεί ή που βρίσκονται σε εξέλιξη και λόγω
ελλιπούς συντήρησης των υφιστάμενων υποδομών. Ιδιαίτερα σοβαρά είναι τα
προβλήματα και οι καταστροφές στις παρακάτω περιοχές:
1. Στην
περιοχή Μπουρνιά πλημμύρισαν και
υπέστησαν μεγάλες ζημιές αγροτικές καλλιέργειες και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις
για δύο λόγους:
i. Ο
ποταμός Άρις δεν είχε καθαριστεί για πολλά χρόνια και υπερχείλισε.
ii. Το
αντλιοστάσιο που υπάρχει για την αποστράγγιση των νερών, επειδή δεν διαθέτει
γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος, λόγω διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος έμεινε
εκτός λειτουργίας για 9 περίπου ώρες. Το αποτέλεσμα ήταν να πλημμυρίσουν
μεγάλες εκτάσεις και να σημειωθούν καταστροφές.
2. Στην
περιοχή Αντικάλαμου λόγω κατασκευής
γέφυρας του νέου αυτοκινητόδρομου υψώθηκε τοίχος που κλείνει την ροή των
όμβριων υδάτων που έρχονται από τους οικισμούς Καλάμι και Αντικάλαμο. Όμως δεν
κατασκευάστηκε υπόνομος να διοχετεύει τα όμβρια ύδατα σε κατάλληλο μέρος.
Αντίθετα ο αγωγός που τοποθετήθηκε είναι μικρής διατομής και διοχετεύει τα
όμβρια ύδατα σε ιδιοκτησίες! Οι κάτοικοι
της περιοχής επεσήμαναν το πρόβλημα και περιέγραφαν «προφητικά» τι θα συμβεί
στις 23/1/2013, με επιστολή προς το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
Το Υπουργείο σύστησε στην κατασκευάστρια εταιρεία να «εξετάσει» το θέμα χωρίς
βέβαια να προβεί στους αναγκαίους ελέγχους.
3. Στην ευρύτερη
περιοχή του Πηδήματος σημειώθηκαν
μεγάλες ζημιές σε αγροτικές καλλιέργειες λόγω του ότι ο αυτοκινητόδρομος είναι
υπερυψωμένος και λειτουργεί ως φράγμα ανακόπτοντας την πορεία των ρεμάτων
Μουγκού, Χελωνιά και Μπελογιαννεϊκου. Υποχρέωση της κατασκευάστριας εταιρείας
ήταν να κατασκευάσει αύλακες αποστράγγισης των παραπάνω ρεμάτων πράγμα που
ανέφερε και σε αναφορά προς το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τα
Τοπικά Συμβούλια Αρφαρών και Πηδήματος. Παρά τις υποσχέσεις δεν έγινε τίποτα.
Επιβάλλεται η κατασκευή μεγάλου τσιμενταύλακα στη θέση Χαλικιά διότι εκεί καταλήγουν
όλα τα όμβρια ύδατα από τα χωριά της Δημοτικής Ενότητας Αρφαρών. Είναι
χαρακτηριστικό ότι αν έβρεχε μισή ώρα ακόμη θα πλημύριζε και ο νέος
αυτοκινητόδρομος!
4. Στην
περιοχή της Μικρομάνης πλημμύρισαν
και καταστράφηκαν, λόγω του ότι δεν είχε καθαριστεί ο ποταμός Άρις, μεγάλες
αγροτικές καλλιέργειες και συγκεκριμένα καλλιέργεια άγριας αγκινάρας που είναι
ιδιαίτερα ευαίσθητη σε περίσσια υγρασίας. Σημειώνουμε ότι όσοι υπέστησαν
σοβαρές ζημιές, πέραν της παραγωγής της τρέχουσας περιόδου, θα στερηθούν την
παραγωγή της επόμενης χρονιάς, διότι η άγρια αγκινάρα ως πολυετής καλλιέργεια
δεν αποδίδει τον πρώτο χρόνο της εγκατάστασης των νέων φυτωρίων. Το ίδιο συνέβη
και στο χωριό Άρις σε άλλες καλλιέργειες κυρίως τριφύλλι.
5. Στην
περιοχή της Θουρίας παρασύρθηκαν
αυτοκίνητα, πλημμύρησαν πάνω από 15 κατοικίες, καταστράφηκαν οικοσυσκεύες και
δρόμοι.
Επειδή η
μεταφορά αρμοδιοτήτων στους καλλικρατικούς δήμους δεν συνδυάστηκε με αντίστοιχη
χρηματοδότηση.
Επειδή η
κατασκευάστρια εταιρεία του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη – Καλαμάτα δεν εκτέλεσε ως
όφειλε τις συμβατικές της υποχρεώσεις όσον αφορά τα έργα αποστράγγισης αλλά και
τους παράδρομους στην περιοχή της Μικρομάνης όπως επανειλημμένα έχουμε
επισημάνει και με κατατεθείσες ερωτήσεις μας εδώ και ένα χρόνο.
Επειδή
είναι αδιανόητο να μην υπάρχουν γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος για την
λειτουργία του αντλιοστασίου του ΓΟΕΒ την ίδια στιγμή που η Περιφέρεια
Πελοποννήσου κατασπαταλάει τεράστια ποσά σε φιέστες.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Γιατί δεν χρηματοδοτήθηκε ο καθαρισμός
του ποταμού Άρι, όπως είχε ζητήσει ο Δήμος Καλαμάτας από τον περασμένο
Σεπτέμβριο και ο οποίος έχει την αρμοδιότητα καθαρισμού;
2. Θα χρηματοδοτήσει το αρμόδιο Υπουργείο
έστω και τώρα την αντιπλημμυρική προστασία του Δήμου Καλαμάτας αλλά και των
άλλων Δήμων της Μεσσηνίας ώστε να μην έχουμε νέες καταστροφές με την επόμενη ισχυρή
βροχόπτωση που θα συμβεί;
3. Με δεδομένο ότι βαίνουμε προς το τέλος
του έτους οι εκτιμητές του ΕΛΓΑ ενδεχομένως θα έχουν συμπληρώσει τον
προβλεπόμενο από τον νόμο αριθμό ημερών εκτός έδρας απασχόλησης, τι μέτρα
προτίθεται να λάβει το αρμόδιο Υπουργείο ώστε να ενισχύσει το Υποκατάστημα ΕΛΓΑ
Τρίπολης με εκτιμητές γεωπόνους και να εξασφαλίσει το επίκαιρο των εκτιμήσεων
και την έγκαιρη αποζημίωση των αγροτών;
4. Θα κηρυχθεί η ευρύτερη περιοχή του Δήμου
Καλαμάτας ως πλημμυρόπληκτη ώστε να αποζημιωθούν οι πληγέντες, να αποκατασταθούν οι ζημιές και να επανέλθει η
ομαλή οικονομική και κοινωνική λειτουργία;
5. Γιατί το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών
και Δικτύων δεν έλεγξε και δεν υποχρέωσε την κατασκευάστρια εταιρεία να
υλοποιήσει τα αποστραγγιστικά έργα όπως είχε υποχρέωση ώστε να μην
δημιουργηθούν τα παραπάνω προβλήματα; Όταν μάλιστα είχαν αποσταλεί στο
Υπουργείο έγκαιρα επιστολές των κατοίκων του Αντικάλαμου και αναφορές των Τοπικών
Συμβουλίων των Αρφαρών και του Πηδήματος;
6. Θα προχωρήσει το Υπουργείο Υποδομών,
Μεταφορών και Δικτύων σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε η κατασκευάστρια
εταιρεία του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη – Καλαμάτα να πραγματοποιήσει όλα τα
απαραίτητα έργα αποστράγγισης;
7. Θα ελέγξει το αρμόδιο Υπουργείο την
Περιφέρεια Πελοποννήσου για την απαράδεκτη αδράνεια της να μην έχει προμηθεύσει το ΓΟΕΒ Μεσσηνίας με τις
απαραίτητες γεννήτριες ώστε να έχει τη δυνατότητα να λειτουργεί και σε
περίπτωση διακοπής του ηλεκτρικού ρεύματος;
Ο ερωτών βουλευτής
Πετράκος
Αθανάσιος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.