«Τοποθέτηση Περιφερειάρχη Πελοποννήσου σχετικά με
την κατάργηση – συγχώνευση σχολικών μονάδων»
Π. Τατούλης: «Αν δεν δημιουργήσουμε οικονομίες στις περιοχές μας, ο δημογραφικός μαρασμός θα είναι η συνέπεια των δικών μας λαθεμένων πολιτικών. Πρέπει όλες οι περιφέρειες να αναλάβουν την ευθύνη για τα ζητήματα της παιδείας και να τα επανατοποθετήσουν στη βάση της μεγιστοποίησης του εκπαιδευτικού αποτελέσματος».
Στη συνέχεια της συζήτησης που άνοιξε στο ΠΣ Πελοποννήσου με αφορμή το ψήφισμα που κατέθεσε ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, κ. Ανδρέας Πουλάς, σχετικά με την κατάργηση σχολικών μονάδων, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης, χαρακτήρισε υπερβολές τα όσα ακούστηκαν νωρίτερα στην αίθουσα ενάντια στο σύνολο της μεταρρυθμιστικής πολιτικής για τη Σχολική Στέγη και τόνισε ότι πρόκειται για τις γνωστές, αγκυλωμένες αντιδράσεις που προβάλλει το σύστημα όταν κάτι δείχνει να κινείται. «Άλλωστε- διερωτήθηκε ο κ. Τατούλης- ποιος έχει τη μεγάλη εμπειρία προκειμένου να αξιολογεί εξειδικευμένα ζητήματα εκπαίδευσης και ποιος μπορεί να θέτει τις δικές του σταθερές λες και είναι ο προσωπικός του μικρόκοσμος ο δύσκολος δρόμος πάνω στον οποίο βαδίζει η χώρα». «Ασφαλώς είναι μια αναγκαία μεταρρύθμιση» τόνισε ο Περιφερειάρχης και κάλεσε όλο το Περιφερειακό Συμβούλιο να μην παρεκτρέπεται στην προσφιλή μέθοδο των λαϊκισμών κι αυτό διότι δεν έχει γίνει αντιληπτή η απελπιστική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα μας.
«Θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. Οποιαδήποτε μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία , είτε αναλαμβάνεται από το ένα κόμμα ή το άλλο, από τη μια κυβέρνηση ή την άλλη, αλίμονο αν σήμερα βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ολιστική αντίδραση, χωρίς σαφές περιεχόμενο και εναλλακτική πολιτική. Το μεγάλο ζήτημα είναι να αλλάξουμε προτεραιότητες στα ζητήματα παιδείας. Δεν συμφωνώ με την άποψη που ακούστηκε ότι η παιδεία γίνεται περισσότερο ταξική. Και πολύ περισσότερο μάλιστα όταν ακούγεται από κάποιους επιτήδειους που διαχρονικά είναι λουφαδόροι και εξυπηρετούνται οι ίδιοι με αργομισθίες προκειμένου δήθεν να υπηρετούν το δημόσιο αγαθό της παιδείας και απέχουν για χρόνια από τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα. Αυτό είναι ένα κακό παράδειγμα. Επίσης δεν συμφωνώ με την άποψη του κ. Δράκου ότι δέσποσε η αντιμνημονιακή πολιτική. Πουθενά στο μνημόνιο δεν συγκαταλέγεται μια τέτοια παρέμβαση. Αντίθετα οι αναφορές στα μεμονωμένα προβλήματα δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να αναπαράγουν μια εντελώς αλλοθική πελατειακή λογική. Να μας ακούσει ο ένας ή ο άλλος», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τατούλης.
«Το πολιτικό ζήτημα είναι ότι εμείς δεν έχουμε την αρμοδιότητα. Και πάνω σε αυτό το ζήτημα τοποθετούμε την παρέμβασή μας. Μη στεκόμαστε φοβικά στο μέλλον. Υπάρχουν προβλήματα και για αυτά θέλουμε την ευθύνη. Γιατί εμείς πιστεύουμε στην διαβούλευση. Και είμαστε επίσης πεπεισμένοι ότι οποιαδήποτε μεταρρύθμιση, αν δεν εξασφαλίζει την κοινωνική συναίνεση, δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Και αυτό έχει διαχρονικά αποδειχθεί στην χώρα μας. Όλοι μιλάμε για το μοντέλο της Φινλανδίας. Όμως έχουμε εξετάσει τι ακριβώς έκαναν σε αυτήν την χώρα; Πώς γκρέμισαν το οικοδόμημα και το έχτισαν από την αρχή; Άραγε οι πρώην Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις τι σχεδιασμό έκαναν για να αποσοβήσουν τη σημερινή κατάσταση; Μελέτησαν ποτέ τη δημογραφική εξέλιξη των περιοχών ευθύνης τους; Επίσης δεν συμφωνώ με αυτό που ειπώθηκε ότι η παραμονή κάποιων σχολείων ανατρέπει την εξέλιξη κάποιων περιοχών. Αν δεν δημιουργήσουμε οικονομίες στις περιοχές μας, ο δημογραφικός μαρασμός θα είναι η συνέπεια των δικών μας λαθεμένων πολιτικών», υπογράμμισε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου.
Επίσης, ο κ. Τατούλης τόνισε ότι δεν μπορούμε να στηρίξουμε σε ψέματα την πολιτική μας παρουσία, εννοώντας την τακτική ορισμένων πολιτικών παραγόντων που συμφωνούν αρχικά στις διαβουλεύσεις και αποσύρουν την στήριξη τους στη συνέχεια, όταν διαπιστώσουν ότι το πολιτικό κόστος είναι δυσβάσταχτο για τους δικούς τους ώμους. «Όποιος θέλει να είναι αξιόπιστος στο δημόσιο λόγο, πρέπει να σέβεται την ίδια του την παρουσία και να φροντίζει πρώτα με το δικό του παράδειγμα να υπηρετεί την προστασία του δημόσιου χρήματος», δήλωσε ο Περιφερειάρχης για να καταλήξει: «Η ουσία της σημερινής μας παρέμβασης είναι το μεγάλο στοίχημα του Καλλικράτη. Πρέπει όλες οι περιφέρειες να αναλάβουν την ευθύνη για τα ζητήματα της παιδείας και να τα επανατοποθετήσουν στη βάση της μεγιστοποίησης του εκπαιδευτικού αποτελέσματος. Αυτό είναι το πολιτικό μας αίτημα και πάνω σε αυτήν την βάση καλούμε το υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης να ανοίξουμε εμείς τη διαβούλευση εκεί όπου έχουν διαπιστωθεί σημαντικά ζητήματα».
Να σημειωθεί ότι το κείμενο που έφερε προς ψήφιση στο ΠΣ η πλειοψηφία υπερψηφίσθηκε από την μείζονα μειοψηφία. Τέλος, σύσσωμο το ΠΣ υιοθέτησε συμβολικά το ψήφισμα του Γυμνασίου- Λυκείου του Λογγά Μεσσηνίας (το οποίο κατέθεσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων) , εντάσσοντας το στη λογική του κεντρικού ψηφίσματος του ΠΣ.
Στη συνέχεια της συζήτησης που άνοιξε στο ΠΣ Πελοποννήσου με αφορμή το ψήφισμα που κατέθεσε ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης, κ. Ανδρέας Πουλάς, σχετικά με την κατάργηση σχολικών μονάδων, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης, χαρακτήρισε υπερβολές τα όσα ακούστηκαν νωρίτερα στην αίθουσα ενάντια στο σύνολο της μεταρρυθμιστικής πολιτικής για τη Σχολική Στέγη και τόνισε ότι πρόκειται για τις γνωστές, αγκυλωμένες αντιδράσεις που προβάλλει το σύστημα όταν κάτι δείχνει να κινείται. «Άλλωστε- διερωτήθηκε ο κ. Τατούλης- ποιος έχει τη μεγάλη εμπειρία προκειμένου να αξιολογεί εξειδικευμένα ζητήματα εκπαίδευσης και ποιος μπορεί να θέτει τις δικές του σταθερές λες και είναι ο προσωπικός του μικρόκοσμος ο δύσκολος δρόμος πάνω στον οποίο βαδίζει η χώρα». «Ασφαλώς είναι μια αναγκαία μεταρρύθμιση» τόνισε ο Περιφερειάρχης και κάλεσε όλο το Περιφερειακό Συμβούλιο να μην παρεκτρέπεται στην προσφιλή μέθοδο των λαϊκισμών κι αυτό διότι δεν έχει γίνει αντιληπτή η απελπιστική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα μας.
«Θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. Οποιαδήποτε μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία , είτε αναλαμβάνεται από το ένα κόμμα ή το άλλο, από τη μια κυβέρνηση ή την άλλη, αλίμονο αν σήμερα βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ολιστική αντίδραση, χωρίς σαφές περιεχόμενο και εναλλακτική πολιτική. Το μεγάλο ζήτημα είναι να αλλάξουμε προτεραιότητες στα ζητήματα παιδείας. Δεν συμφωνώ με την άποψη που ακούστηκε ότι η παιδεία γίνεται περισσότερο ταξική. Και πολύ περισσότερο μάλιστα όταν ακούγεται από κάποιους επιτήδειους που διαχρονικά είναι λουφαδόροι και εξυπηρετούνται οι ίδιοι με αργομισθίες προκειμένου δήθεν να υπηρετούν το δημόσιο αγαθό της παιδείας και απέχουν για χρόνια από τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα. Αυτό είναι ένα κακό παράδειγμα. Επίσης δεν συμφωνώ με την άποψη του κ. Δράκου ότι δέσποσε η αντιμνημονιακή πολιτική. Πουθενά στο μνημόνιο δεν συγκαταλέγεται μια τέτοια παρέμβαση. Αντίθετα οι αναφορές στα μεμονωμένα προβλήματα δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να αναπαράγουν μια εντελώς αλλοθική πελατειακή λογική. Να μας ακούσει ο ένας ή ο άλλος», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τατούλης.
«Το πολιτικό ζήτημα είναι ότι εμείς δεν έχουμε την αρμοδιότητα. Και πάνω σε αυτό το ζήτημα τοποθετούμε την παρέμβασή μας. Μη στεκόμαστε φοβικά στο μέλλον. Υπάρχουν προβλήματα και για αυτά θέλουμε την ευθύνη. Γιατί εμείς πιστεύουμε στην διαβούλευση. Και είμαστε επίσης πεπεισμένοι ότι οποιαδήποτε μεταρρύθμιση, αν δεν εξασφαλίζει την κοινωνική συναίνεση, δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Και αυτό έχει διαχρονικά αποδειχθεί στην χώρα μας. Όλοι μιλάμε για το μοντέλο της Φινλανδίας. Όμως έχουμε εξετάσει τι ακριβώς έκαναν σε αυτήν την χώρα; Πώς γκρέμισαν το οικοδόμημα και το έχτισαν από την αρχή; Άραγε οι πρώην Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις τι σχεδιασμό έκαναν για να αποσοβήσουν τη σημερινή κατάσταση; Μελέτησαν ποτέ τη δημογραφική εξέλιξη των περιοχών ευθύνης τους; Επίσης δεν συμφωνώ με αυτό που ειπώθηκε ότι η παραμονή κάποιων σχολείων ανατρέπει την εξέλιξη κάποιων περιοχών. Αν δεν δημιουργήσουμε οικονομίες στις περιοχές μας, ο δημογραφικός μαρασμός θα είναι η συνέπεια των δικών μας λαθεμένων πολιτικών», υπογράμμισε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου.
Επίσης, ο κ. Τατούλης τόνισε ότι δεν μπορούμε να στηρίξουμε σε ψέματα την πολιτική μας παρουσία, εννοώντας την τακτική ορισμένων πολιτικών παραγόντων που συμφωνούν αρχικά στις διαβουλεύσεις και αποσύρουν την στήριξη τους στη συνέχεια, όταν διαπιστώσουν ότι το πολιτικό κόστος είναι δυσβάσταχτο για τους δικούς τους ώμους. «Όποιος θέλει να είναι αξιόπιστος στο δημόσιο λόγο, πρέπει να σέβεται την ίδια του την παρουσία και να φροντίζει πρώτα με το δικό του παράδειγμα να υπηρετεί την προστασία του δημόσιου χρήματος», δήλωσε ο Περιφερειάρχης για να καταλήξει: «Η ουσία της σημερινής μας παρέμβασης είναι το μεγάλο στοίχημα του Καλλικράτη. Πρέπει όλες οι περιφέρειες να αναλάβουν την ευθύνη για τα ζητήματα της παιδείας και να τα επανατοποθετήσουν στη βάση της μεγιστοποίησης του εκπαιδευτικού αποτελέσματος. Αυτό είναι το πολιτικό μας αίτημα και πάνω σε αυτήν την βάση καλούμε το υπουργείο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης να ανοίξουμε εμείς τη διαβούλευση εκεί όπου έχουν διαπιστωθεί σημαντικά ζητήματα».
Να σημειωθεί ότι το κείμενο που έφερε προς ψήφιση στο ΠΣ η πλειοψηφία υπερψηφίσθηκε από την μείζονα μειοψηφία. Τέλος, σύσσωμο το ΠΣ υιοθέτησε συμβολικά το ψήφισμα του Γυμνασίου- Λυκείου του Λογγά Μεσσηνίας (το οποίο κατέθεσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων) , εντάσσοντας το στη λογική του κεντρικού ψηφίσματος του ΠΣ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.