Τετάρτη, 4 Δεκεμβρίου 2013

«Ομιλία του Βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάση Πετράκου στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής για την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων»

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ : Κύριε Πρόεδρε, κυριολεκτικά, καρδιακή προσβολή κόντεψαν να πάθουν οι πολίτες όταν άκουσαν την είδηση ότι η ψήφιση του νομοσχεδίου που έρχεται υπό τη μορφή της κύρωσης, συνεπάγεται ευλαβική τήρηση των αυξήσεων στα διόδια έως και 60%. Από την άλλη βέβαια, υπενθυμίζω  ότι συγχρόνως δεν τηρούνται τα ηλεκτρονικά διόδια και όλες οι άλλες συμβατικές τους υποχρεώσεις, γιατί αυτό θα τους προσέφερε μικρότερα έσοδα. Δηλαδή, η Κυβέρνηση τι κάνει με αυτό το νομοσχέδιο; Τις λεόντειες συμβάσεις που πολύ σωστά είπε ο κ. Κουτσούκος, του 2007, τις κάνεις ακόμη πιο λεόντειες, γιατί έχει προηγηθεί, όπως προείπαν και η κυρία Ουζουνίδου και ο κ. Σταθάκης, ότι η συγκυβέρνηση έδωσε στους εργολάβους για την επανεκκίνηση των έργων γη και ύδωρ. Τους χάρισε δισεκατομμύρια, κατέβαλε τις αποζημιώσεις αποδεχόμενη την απαίτηση των εργολάβων, ότι το δημόσιο είναι ο υπαίτιος της διακοπής των έργων. Άκουσον – άκουσον. Το δημόσιο αναλαμβάνει ακόμη και την υποχρέωση των εργολάβων να διασφαλίσουν τη χρηματοδότηση των έργων. 

Αν ένα άρθρο,   είχαν  θετικό, οι παλιές συμβάσεις, ήταν αυτό που υποχρέωνε τους παραχωρησιούχους να βρουν χρηματοδότηση. Αυτό, όμως, το αγνόησε η Κυβέρνηση και ανέλαβε όλες τις υποχρεώσεις να τους αποζημιώσει και σε περίπτωση που θα υπάρξουν νέες καθυστερήσεις με τον τρόπο που είναι διατυπωμένο, εμπλοκές, απαλλοτριώσεις κ.λπ., ανοίγοντας  όπως ειπώθηκε για ανάλογες διεκδικήσεις στο μέλλον. Τους καλύπτει και το δημοσιονομικό κενό. Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, και  τους δινει γη και ύδωρ  , αυξάνει τα διόδια, όπως προείπα, τους λέει θα σας δώσω κι άλλο ένα δώρο. Θα σας κόψω και 250 χιλιόμετρα, 93 από τον Ε65 και 168 από την Ολυμπία Οδό. 
Για την Ολυμπία Οδό, η οποία μαζί με την Ιόνια Οδό είναι βασικό αναπτυξιακό έργο για όλη την Δυτική Ελλάδα, γιατί έχουμε απομείωση, τόσο τρομακτική της τάξεως του 60% του φυσικού αντικειμένου; Θα μου απαντήσετε, μα, κύριε Πετράκο, το Σ.τ.Ε. βάζει θέμα. Ανταπαντώ. Το Σ.τ.Ε. βάζει θέμα για ένα πολύ περιορισμένο τμήμα στην περιοχή του Καϊάφα.
 Μάλιστα, στην Κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού και δεν έχετε απαντήσει ακόμα, τους χαρίζετε, ενώ παρατηρούμε μια σοβαρή διαφορά στην αποζημίωση ανά ημέρα καθυστέρησης για την ίδια ακριβώς αιτία από το ένα ευρώ που δίνετε στον Ε65 στην Κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού έχετε δώσει 83 ευρώ και τους κάνετε όλο αυτό το μεγάλο δώρο. Γιατί, λοιπόν, δεν τους υποχρεώσατε τουλάχιστον να φθάσουν το δρόμο μέχρι εκεί που υπάρχει το πρόβλημα, μέχρι την Ολυμπία, για να την λένε και Ολυμπία Οδό. Για να είμαστε βέβαιοι, ότι το υπόλοιπο κομμάτι, μετά το πρόβλημα που είναι στην περιοχή του Καϊάφα, θα κατασκευαστεί με πόρους από το ΕΣΠΑ, διότι θα ήταν ένα ρεαλιστικό ποσό από το ΕΣΠΑ να δοθεί για να κατασκευαστεί το υπόλοιπο κομμάτι. 
Τώρα φέρνετε τη σύμβαση και αυτό το κάνατε, και φάνηκε από τον κ. Υπουργό, όταν διαπίστωσε ότι δεν θα ψηφιζόταν η σύμβαση από Βουλευτές, οι οποίοι στηρίζουν την Κυβέρνηση. Ενώ μας ήρθε αρχικά με την πρόταση μόνο μέχρι τον Πύργο, στη συνέχεια κάτω από την πίεση που ασκήσαμε, λέει, θα βάλω και την Τσακώνα. Αυτό, όμως, δεν δείχνει μια προετοιμασία και επιτρέψτε μου να πω, δεν μπορούμε να το πιστέψουμε, ότι θα γίνει. Εμείς θέλουμε να κατασκευαστεί όλος ο δρόμος.

(Συνέχεια ομιλίας κ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΠΕΤΡΑΚΟΥ)
Δεν απαντάει, όμως, η Κυβέρνηση γιατί χαρίζει τόσα λεφτά στην κοινοπραξία και επίσης της χαρίζει και χιλιόμετρα, τα μεγαλύτερα χιλιόμετρα του 60% και τους δίνει βέβαια το «φιλέτο», το μέγα «φιλέτο» μέχρι την Πάτρα όπου από μεθαύριο θα είναι και 3,90 ευρώ τα διόδια, 33% σε αυτό το κομμάτι αύξηση. Όταν όλα αυτά τα χρόνια μαζεύουν χρήματα από τα διόδια και δεν εκτελούσαν κανένα έργο, ο δρόμος ήταν άκρως επικίνδυνος επειδή τα είχαν αφήσει ημιτελή. Πώς, λοιπόν, να πιστέψουμε την Κυβέρνηση χωρίς να φέρνει σαφές χρονοδιάγραμμα, χωρίς να διασφαλίζει - επικαλούμαι και τον κ. Κουτσούκο - τους πόρους ότι πράγματι οι πόροι θα βρεθούν από το ΕΣΠΑ, χωρίς να μας λέει αν θα εξαιρεθούν. Τι θα γίνει με την σύμβαση παραχώρησης; Μήπως θα  αποζημιώσετε  παλι τον παραχωρησιούχο  ; Τι θα γίνει με το νέο ΕΣΠΑ; Στο νέο ΕΣΠΑ   δεν έχετε αποσαφηνίσει ακόμη  τις κατανομές.
Όλα, λοιπόν, κατά τη γνώμη μου σε σχέση με τις συμβάσεις τα είπαν. Γίνονται πιο λεόντειες, χαρίζετε πολλά λεφτά και σε σχέση με την ολοκλήρωση του δρόμου που επιθυμούμε διακαώς και αγωνιζόμαστε χρόνια, πάρα πολλοί και μέσα σ' αυτή την αίθουσα, αλλά και όλοι οι φορείς δεν έχουμε καμία διασφάλιση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.