Παρασκευή, 6 Δεκεμβρίου 2013

Ο Γιάννης Λαμπρόπουλος για την Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των Συμβάσεων Παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων

Ομιλία του Βουλευτή Μεσσηνίας κ. ΙΩΑΝΝΗ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΥ την 6-12-2013 στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου κατά την συζήτηση του σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Υποδομών , Μεταφορών και Δικτύων «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των Συμβάσεων Παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων» .


ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΕ΄- ΣΥΝΟΔΟΣ B΄
ΔΙΑΡΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
                                     

Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο
(Άρθρο 40 παρ.1 Κ.τ.Β.)

Στην Αθήνα, σήμερα, 6 Δεκεμβρίου 2013, ημέρα Παρασκευή και ώρα 10.10΄, συνήλθε σε συνεδρίαση, στην Αίθουσα «Προέδρου Αθανασίου Κων. Τσαλδάρη» (223) του Μεγάρου της Βουλής, η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, με θέμα ημερήσιας διάταξης:
 Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Κύρωση των Συμφωνιών Τροποποίησης των Συμβάσεων Παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων και ρύθμιση συναφών θεμάτων».(5η συνεδρίαση –β’ ανάγνωση)
Στη συνεδρίαση παρέστησαν ο κ. Μιχαήλ Χρυσοχοΐδης, Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ο κ. Μιχαήλ Παπαδόπουλος, Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες.
Ο Πρόεδρος της Επιτροπής, αφού διαπίστωσε την ύπαρξη απαρτίας, κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και έκανε την α΄ ανάγνωση του καταλόγου των μελών της Επιτροπής. Παρόντες ήταν οι Βουλευτές κ.κ.: 

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΒΛΑΧΟΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ξεκινά η συνεδρίαση της Επιτροπής μας.

Το λόγο έχει ο κ. Λαμπρόπουλος.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΟΡΟΠΟΥΛΟΣ: Την πρώτη οκταετία της πρωθυπουργίας του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή, όταν γινόταν η παλαιά εθνική οδός Αθηνών-Κορίνθου, είχε ξεσπάσει μια θύελλα κατηγοριών μέσα και έξω από τη Βουλή, ότι φτιάχνει ένα μεγάλο δρόμο που είχε πολύ κόστος. Χαμός γινόταν. Ο Καραμανλής είπε ότι θα έρθει μια ώρα που και αυτός ο δρόμος δεν θα επαρκεί. Σκεφτόμαστε τώρα την ανευθυνότητα της τότε αντιπολίτευσης. Ας μην μεμψιμοιρούμε. Ας μην δημιουργούμε προβλήματα. Τα έργα τα χρειάζεται ο τόπος.
Δεν νομίζω ότι εδώ μέσα υπάρχουν επίορκοι που θα θέλαμε να ψηφίσουμε για να ωφεληθούν κάποιοι άλλοι ή κάποια εργολάβοι. Αν οι συμβάσεις είναι τόσο λεόντειες, γιατί οι τραπεζίτες από το 2009 σταμάτησαν να χρηματοδοτούν και ήθελαν να αλλάξουν όλα; Πέρασαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο οι σημερινές συμβάσεις. Δεν τα ξέρουμε όλα. Ας μη βάζουμε τροχοπέδη και αμφιβολίες στην κοινωνία. Θέλουμε να γίνουν τα έργα. Θέλουμε να υπάρχει το πρόβλημα στον Μαλλιακό ή το τμήμα Κορίνθου-Πατρών και να σκοτώνεται ο κόσμος; Έλεος! Να συνεισφέρουμε. Να ζητήσουμε να τροποποιηθούν πράγματα. Να δώσουμε ιδέες. Αυτό είναι καθήκον μας, αλλά οι δρόμοι πρέπει να γίνουν για την απασχόληση και την ανάπτυξη.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τον υπουργό, διότι μας έδωσε την ευκαιρία, πριν έρθουν αυτές οι συμβάσεις στη Βουλή, να γίνει μια συζήτηση. Μετείχαν οι βουλευτές της Ηλείας και από τη Μεσσηνία πήγαμε όσοι θέλαμε και πράγματι εισακουστήκαμε, διότι αρχικά το τμήμα Τσακώνας-Καλού Νερού δεν υπήρχε. Έγινε συζήτηση. Θέλησα να τον ευχαριστήσω επιπλέον, διότι κατανόησε την αναγκαιότητα του δυτικού άξονα. Είχαν περάσει από την Πάτρα πρωθυπουργοί και πρόεδροι δημοκρατίας, από την Ηλεία και από τη Μεσσηνία μεγαλουπουργοί για δεκαετίες και δεν είχαν ούτε σκεφτεί ούτε προγραμματίσει το έργο.
Βεβαίως, το 2007 έγινε το ξεκίνημα και πρέπει να συγχαρώ και την τότε κυβέρνηση της Ν.Δ. που ξεκίνησε όλους αυτούς τους άξονες, αλλά και τον τότε υπουργό, κ. Σουφλιά με τους συνεργάτες του, που είχαν κάνει μια σπουδαία δουλειά και έδωσαν ελπίδα σε όλη την Ελλάδα, ότι αυτά τα οδικά δίκτυα θα αλλάξουν την χώρα.
Όσον αφορά την Ολυμπία Οδό, το δυτικό άξονα, είμαστε ευχαριστημένοι, διότι το τμήμα Τσακώνα-Καλό Νερό εντάσσεται, και μάλιστα, όπως μου είπε προηγουμένως ο κ. υπουργός, με χρονοδιάγραμμα πότε θα τελειώσει. Θα ήθελα, αν είναι δυνατόν, να κατοχυρώσουμε και να μπουν κάποιες πιο σύντομες διαδικασίες, δηλαδή όπου κολλάει, αν υπάρξουν πρόσφυγες ή οτιδήποτε, να γίνουν πιο σύντομες οι διαδικασίες. Να περάσει διάταξη για να βρούμε τον τρόπο. 
Επιπλέον, για το τμήμα Πύργου- Καλό Νερό να υπάρξει μια κατοχύρωση- από τον υπουργό υπάρχει δέσμευση- αν αφαιρέσουμε τα 22 χιλιόμετρα περίπου της λίμνης Καϊάφα, όπου έκαναν κακό αυτοί που έκαναν τότε την προσφυγή, διότι ο δρόμος ήταν υπόγειος και δεν θα υπήρχε επιβάρυνση στο περιβάλλον, σε σημεία πολύ δύσκολα, που υπάρχουν ακόμη και που έχουν γίνει ατυχήματα, να εντοπισθούν με μια μελέτη που θα ξεκινήσει σύντομα, για να μπορέσουμε να κάνουμε και εκεί κάποιες παρεμβάσεις. Οπότε, θα μπορούμε να πούμε ότι ο λεγόμενος δυτικός άξονας που ξεκινάει από το λιμάνι της Καλαμάτας και θα συνδέει ακόμη και την Σπάρτη με Μεσσηνία, Ηλεία, Πάτρα και  Ιωάννινα, θα γίνει πραγματικότητα και πραγματικά θα αλλάξει την όψη ολόκληρης της δυτικής Ελλάδος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.