ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΜΗ΄
Τρίτη 10 Δεκεμβρίου
2013
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος
Μαρκογιαννάκης): Κυρίες και κύριοι
συνάδελφοι, αρχίζει η συνεδρίαση.
Εισερχόμαστε στη συζήτηση των
ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ
……………………………………………………………………………….
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος
Μαρκογιαννάκης): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εισερχόμαστε στην ημερήσια
διάταξη της
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Συνέχιση της συζήτησης επί των άρθρων, των τροπολογιών και του συνόλου
του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Κύρωση των
συμφωνιών τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών αξόνων και
ρύθμιση συναφών θεμάτων».
Στη χθεσινή συζήτηση ψηφίστηκε το νομοσχέδιο επί της αρχής. Στη σημερινή
συνεδρίαση θα συζητηθούν τα άρθρα και οι τροπολογίες του νομοσχεδίου ως μία
ενότητα.
Η διαδικασία έχει ως εξής: Θα μιλήσουν οι εισηγητές και οι ειδικοί
αγορητές επί των άρθρων, θα ακολουθήσουν οι εναπομείναντες ομιλητές επί της
αρχής και επί των άρθρων και, τέλος, θα ομιλήσουν όσοι Βουλευτές εγγραφούν.
………………………………………………………………………………….
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος
Μαρκογιαννάκης): Κύριε Λαμπρόπουλε, έχετε το λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ευχαριστώ,
κύριε Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, συζητάμε σήμερα εδώ στη Βουλή την
τροποποίηση των συμβάσεων που είχαν κυρωθεί το 2006 και το 2007 και αφορούσαν
τα μεγάλα έργα, τους μεγάλους άξονες,
που όλοι είχαμε πιστέψει και έτσι ήταν η πραγματικότητα, ότι θα άλλαζαν την όψη
της χώρας μας.
Επειδή ειπώθηκαν πολλά γι’ αυτές τις συμβάσεις, όπως για «λεόντειες
συμβάσεις», οι οποίες φυσικά είχαν περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο, είχαν
κυρωθεί στη βουλή, είχαν περάσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εγώ θα αναφέρω δυο
πράγματα μόνο: Αυτές οι αρχικές συμβάσεις προέβλεπαν ότι το 65% των ακαθαρίστων
εσόδων θα πήγαιναν στο ελληνικό δημόσιο. Επίσης, το δημόσιο δεν αναλάμβανε
καμμία ευθύνη για συντήρηση των έργων.
Όμως, από το 2009 και ενώ είχαν αρχίσει τα έργα να εκτελούνται –και στο
Κόρινθος-Πάτρα και από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο- και είχαν γίνει κάποιες
εργασίες σοβαρές, με την οικονομική κρίση οι τραπεζίτες αρνήθηκαν να συνεχίσουν
τη χρηματοδότηση των έργων. Έφεραν διάφορα προσκόμματα, έλεγαν για δήθεν
απαλλοτριώσεις, ενώ υπήρχαν άλλα τμήματα στα οποία υπήρχαν απαλλοτριώσεις, υπήρχαν
μελέτες και θα μπορούσαν να συνεχίσουν εκεί.
Επίσης, στις συμβάσεις που είχαν κυρωθεί, υπήρχε και η επίταξη. Θα
μπορούσε να γίνει η επίταξη και να προχωρήσουν αμέσως τα έργα. Δεν έγινε τίποτα
από όλα αυτά. Δεν ήθελαν οι τραπεζίτες να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν τα έργα.
Αυτή ήταν η ιστορία.
Σταμάτησαν, λοιπόν, και άρχισαν συζητήσεις. Εγώ από τότε μέχρι τώρα είχα
καταθέσει πάνω από είκοσι επίκαιρες ερωτήσεις και έχω κάνει πάνω από δέκα
συζητήσεις εδώ. Η μόνιμη απάντηση ήταν ότι συζητάμε. Και στην Ισπανία υπήρχε η
ίδια κατάσταση, αλλά το 2010 φρόντισαν να κλείσουν σχεδόν τα πάντα και
υπέγραψαν τις καινούριες συμβάσεις.
Αντ’ αυτού, όμως, την άνοιξη του 2011 υπεγράφη μεταξύ των παραχωρησιούχων
και του ελληνικού δημοσίου ένα πλαίσιο συναντίληψης –έτσι το ονόμασαν- που το
δημόσιο αναγνώρισε –ακούστε!- ως αναπόφευκτη τη διακοπή των εργασιών. Το
δημόσιο, κατά τη γνώμη μου, απεμπόλησε τα διαπραγματευτικά του όπλα και έτσι
φτάσαμε να συζητάμε τους τελευταίους μήνες χωρίς στην ουσία διαπραγματευτικά
όπλα.
Εγώ θα καταθέσω στα Πρακτικά αυτό το λεγόμενο πλαίσιο συναντίληψης.
(Στο σημείο αυτό ο Βουλευτής κ. Ιωάννης Λαμπρόπουλος καταθέτει για τα
Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος
Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και
Πρακτικών της Βουλής)
Θα αναφερθώ στην Ολυμπία Οδό, Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα. Είναι ένας
σημαντικός άξονας, που θα άλλαζε όψη σε όλη τη Δυτική Ελλάδα, σε όλη την
Πελοπόννησο. Θα έφερνε ανάπτυξη. Το θέλαμε, το χαιρετήσαμε. Υπήρξαν κάποια
προβλήματα στο κομμάτι Πύργος-Καλό Νερό από το Συμβούλιο Επικρατείας. Σταμάτησε,
λοιπόν.
Θέλω σε αυτό σημείο να ευχαριστήσω τον σημερινό Υπουργό, γιατί πραγματικά
προσπάθησε. Και το κυριότερο, πριν φέρει αυτή τη σύμβαση, που ψηφίζουμε, εδώ,
έκανε συζήτηση, κουβέντιασε. Και ενώ σε αυτή τη συζήτηση στην οποία παρευρέθηκα
και εγώ –ήταν αρχικά η πρόβλεψη μέσω της σύμβασης παραχώρησης για το
Κόρινθος-Πάτρα- μας ανακοίνωσε αρχικά το Πάτρα-Πύργος, με τη συζήτηση, με τον
διάλογο και με τη στήριξη όλων των Βουλευτών της Ηλείας που παρευρίσκοντο και
επίσης του Βουλευτή Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Νταβλούρου, ο Υπουργός
επείσθη. Κατάλαβε κυρίως την αναγκαιότητα του δρόμου αυτού πόσο θα αναπτύξει
και πόσο θα αλλάξει όλη την Πελοπόννησο.
Και έτσι πρόσθεσε αρχικά και το Τσακώνα-Καλό Νερό και σήμερα με πολύ
μεγάλη ικανοποίηση διαπιστώνουμε ότι προσθέτει και το Πύργος-Καλό Νερό να
γίνουν και εκεί σημαντικές και ουσιώδεις παρεμβάσεις για να γίνει ένας πιο
ασφαλής δρόμος. Τον ευχαριστούμε. Ένα όνειρο γίνεται πραγματικότητα.
Σήμερα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, καλούμαστε εδώ να ψηφίσουμε τις
καινούριες συμβάσεις, οι οποίες έχουν περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και από
την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Εγώ είμαι πεπεισμένος ότι και ο Υπουργός και οι
συνεργάτες του έχουν δουλέψει σκληρά και κανέναν δεν μπορούμε να θεωρήσουμε από
όλους αυτούς μειοδότη, ότι θα βλάψει το δημόσιο για να ωφελήσει τους
εργολάβους.
Δεν χρειαζόμαστε αυτά τα έργα; Οι όποιοι προβληματισμοί μας, οι όποιες
ενστάσεις μας, θα συζητηθούν. Το Ελεγκτικό Συνέδριο τα ήλεγξε όλα. Εδώ θα
είμαστε να παρακολουθούμε, να ψάξουμε, να ερευνήσουμε. Ο ίδιος ο Υπουργός είπε
ότι θα τα στείλει όλα στον εισαγγελέα.
Δεν θα πρέπει, λοιπόν, αυτά τα έργα να τα στηρίξουμε όλοι για το μέλλον
των παιδιών μας, κύριε συνάδελφε, για την ανάπτυξη, για να δουλέψουν χιλιάδες
για τον τουρισμό μας;
Δεν θα πρέπει να ξεφύγουμε, να κάνουμε το άλμα, να πάμε μπροστά; Αν δεν
ψηφίσουμε, αν δεν κυρωθούν σήμερα οι συμβάσεις, τι θα γίνει; Δεν θα γίνει
τίποτα. Θα είμαστε στη μιζέρια μας, θα είμαστε στη φτώχεια, θα είμαστε στην
απομόνωση, θα είμαστε στην υπανάπτυξη.
Σας καλώ, λοιπόν, ό,τι μικρό να το αφήσουμε στην άκρη και να βάλουμε
μπροστά μας και να δούμε έναν στόχο που είναι η ανάπτυξη της πατρίδας μας, της
Πελοποννήσου.
Ευχαριστώ.
(Χειρoκροτήματα
απ ό την πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας)
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παραπάτω Πρακτικό δεν αποτελεί το τελικό κείμενο, διότι εκκρεμούν ορθογραφικές, συντακτικές και νομοτεχνικές διορθώσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.