Σε τοποθέτηση προέβη την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2013 στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου, η Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών, Βουλευτής Ν. Κοζάνης, Κα Ραχήλ Μακρή σχετικά με το νομοσχέδιο κύρωσης των συμφωνιών τροποποίησης των συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων, τονίζοντας ότι η Συγκυβέρνηση νομοθετεί κατά παρέκκλιση του δημοσίου συμφέροντος υπέρ των μεγαλοεργολάβων – καναλαρχών της χώρας, επιχειρώντας να περάσει έκνομες τροποποιήσεις στις ισχύουσες συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων, οι οποίες θα ζημιώσουν το Ελληνικό Δημόσιο και τον Έλληνα Πολίτη κατά εγκληματικό τρόπο.
Ακολουθούν τα πρακτικά της τοποθέτησης της κας Μακρή.
ΡΑΧΗΛ ΜΑΚΡΗ: Ευχαριστώ πολύ, κ. Πρόεδρε. Καλούμαστε σήμερα να συζητήσουμε επί ενός νομοσχεδίου το οποίο μας φέρνετε κυριολεκτικά στο και πέντε κατά το πλέον πρόχειρο αλλά και ανεύθυνο τρόπο. Θα θέλαμε πολύ να μας γνωστοποιήσετε με ποιο σκεπτικό ερχόμαστε σήμερα εδώ να συζητήσουμε ένα νομοσχέδιο 320 σελίδων, το οποίο ανακοινώνεται την Παρασκευή απόγευμα και μάλιστα μας στέλνετε το Σάββατο, τη Δευτέρα το παραλάβαμε συνοδευτικό CD στο κόμμα, ούτε καν στην προσωπική μας θυρίδα έχοντας την απαίτηση βέβαια να προλάβουμε όχι μόνο να ενημερωθούμε για το παρόν, αλλά να προβούμε σε επεξεργασία παρά το γεγονός ότι δεν είμαστε μηχανικοί ούτε φυσικά διαθέτουμε τη θεία χάρη ώστε να μας εντυπωθεί στο μυαλό αυτόματα όλη αυτή η πληροφορία στην οποία μας προμηθεύσατε την τελευταία στιγμή. Εκτός, βέβαια, εάν θεωρείτε ότι οι Έλληνες βουλευτές δεν διαβάζουμε τα σημαντικά δημόσια έγγραφα, όπως συνηθίζετε εσείς στην συγκυβέρνηση σας, κατά τη δική σας ομολογία βεβαία στο παρελθόν.
Παρόλα αυτά αρκεί μόνο η πρώτη ανάγνωση των σελίδων της Αιτιολογικής Έκθεσης για να βγουν τα πρώτα συμπεράσματα σχετικά με το ποιόν του παρόντος νομοσχεδίου για να σας καταστήσει έκθετους στα μάτια του ελληνικού λαού και θα εξηγήσουμε αμέσως το γιατί. Καταρχάς, στην Αιτιολογική Έκθεση η οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί στην καλύτερη περίπτωση τίποτα περισσότερο από μια ωραία έκθεση ιδεών, μας πληροφορείται ότι επί δύο χρόνια διαπραγματευόσασταν σκληρά για τις παρούσες τροποποιήσεις των αρχικών συμβάσεων αρχικών ώστε να ξεκινήσουν και πάλι τα έργα. Είναι εξαιρετικά, βέβαια, ενδιαφέρουσα η ερμηνεία που δίνετε στον όρο της διαπραγμάτευσης μιας και από όσα διαβάσαμε αναρωτιόμαστε από που θα προκύψει ή από που θα μπορούσε να προκύψει κάποιο ελάχιστο όφελος για το ελληνικό δημόσιο ώστε να δικαιολογεί τον παραπάνω χαρακτηρισμό.
Βάζετε τον ΙΟΒΕ, δηλαδή στην ουσία ένα ιδιωτικό φορέα που μέχρι πρότινος διευθυντής ήταν ο κ. Στουρνάρας, να γνωμοδοτήσει επί του κόστους οφέλους ενός έργου για το οποίο ουσιαστικά δεν έχει καμία αρμοδιότητα. Μια αρμοδιότητα η οποία θα έπρεπε να έχει δοθεί στο ΤΕΕ ή ακόμα καλύτερα, κατά τη δική μας άποψη και πρόταση, στον Τομέα Σχεδιασμού Μεταφορικών Συστημάτων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ως καθ’ ύλην αρμόδιο να συντάξει μια τεκμηριωμένη οικονομοτεχνική μελέτη από την οποία να προκύπτει και η αδήριτη ανάγκη τροποποίησης των ισχυόντων όρων και όχι της έκθεσης ιδεών, την οποία μας παραθέσετε.
Στη συνέχεια γίνεται αναφορά σε απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου χωρίς καμία συγκεκριμένη πληροφορία, χωρίς να αναφέρεται ο αριθμός της απόφασης για την οποία αν τελικά υφίσταται, θα θέλαμε να μας πληροφορήσετε ακριβώς τα στοιχεία της και βέβαια να μας κοινοποιήσατε το σχετικό έγγραφο. Μια ματιά σε μερικούς παραχωρησιούχους όπως τους ονομάζετε, εργολάβους τους λέμε εμείς, αρκεί για να αντιληφθούμε τα κριτήρια με τα οποία δίνετε τα έργα. Όταν εμπλέκονται εταιρείες όπως είναι η HOCHTIEF είναι να απορεί κανείς για τα κριτήρια της επιλογής σας. Σε τέτοιες εταιρείες είναι τις οποίες εμπιστευόμαστε τα έργα πνοής της χώρας; Σε εταιρείες οι οποίες έχουν καταφύγει στα δικαστήρια για να μην αποδώσουν τους νόμιμους φόρους στο ελληνικό δημόσιο; Με ποιο τρόπο ακριβώς θα γίνει η επανεκκίνηση των έργων, αυτό ακριβώς θα πράξουμε και στο μέλλον; Θα προσφεύγουν στα δικαστήρια για να μην πληρώνουν ούτε το νόμιμο Φ.Π.Α, όπως έκαναν και στο αεροδρόμιο των Αθηνών;
Το σκάνδαλο του νέου πλιάτσικου, λοιπόν, των εργολάβων στον κρατικό κορβανά μέσω της δικής σας νομιμοποίησης ώστε οι τελευταίοι να ξεκινήσουν εκ νέου τα έργα είναι εμφανής και ήδη έχει αναφερθεί στο σύνολο του τύπου, ο οποίος γράφει ότι όχι μόνο παραιτείται το δημόσιο των δικαιωμάτων που διατηρεί με τις ισχύουσες συμβάσεις, αλλά και επιβραβεύει τους μεγάλο εργολάβους, καναλάρχες για τη μέχρι τώρα στάση τους που σας έφερε συρόμενους να εκλιπαρείτε την επανέναρξη των έργων δίνοντας βέβαιο γη και ύδωρ αντί να πράξετε σύμφωνα με τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου και μόνο.
Βέβαια, το πώς θα το πράξετε αυτό είναι ένα ερώτημα καθώς έχουν προηγηθεί και περιπτώσεις όπως για παράδειγμα τα 68 εκατομμύρια ευρώ που δώσαμε στη ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε. για το ίδιο έργο που έρχεστε σήμερα να ανανεώσετε τη σύμβαση του και σύμφωνα με την απόφαση του κ. Χρυσοχοΐδη, απάντηση σε ερώτησή μου, το ποσό των 60 εκατομμυρίων ευρώ που αναφέρεται στην ερώτηση αφορά αποζημίωση του παραχωρησιούχου για ζημιές που υπέστη λόγω καθυστέρησης επέλευσης της ημερομηνίας έναρξης παραχώρησης του έργου. Η καθυστέρηση επέλευσης της ημερομηνίας έναρξης παραχώρησης οφείλεται σε γεγονός που ανάγεται στην σφαίρα ευθύνης του ελληνικού δημοσίου, καθόσον προήλθε από την διερεύνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ή ύστερα από καταγγελίες εργοληπτικής επιχείρησης κατά της διαδικασίας του διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου. Τελικά οι καταγγελίες αυτές μετά από διερεύνηση διάρκειας των έξι μηνών τέθηκαν στο αρχείο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Βέβαια να πούμε ότι η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης, δηλαδή για το συγκεκριμένο έργο που έρχεστε σήμερα στον ίδιο τον εργολάβο να δώσετε, διεξάγει έρευνα σχετικά με την καθυστέρηση έγκρισης τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων στο τμήματα Τσακώνα – Καλαμάτα. Η έρευνα αυτή διεξάγεται ύστερα από παλαιότερη καταγγελία που υποβλήθηκε το έτος του 2011, βέβαια δεν μας έχετε πει όταν θα βγει αυτή η απόφαση από τον OLAF, τι ακριβώς θα πράξετε και τι ποινική ρήτρα έχετε για τον εργολάβο. Ελπίζουμε να μην πληρώσουμε άλλα 68 εκατ. για να γίνει ένα κομμάτι μόνο του δρόμου.
Βέβαια τώρα πώς να το πράξετε όταν έχετε κλείσει το ΤΕΟ Α.Ε. και μάλιστα δημιουργώντας στο παρελθόν τεχνηέντως ένα πολεμικό κλίμα εναντίον ενός κερδοφόρου δημόσιου φορέα καθώς και συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού μέσω των διαπλεκομένων καναλιών, μεγάλο εργολάβους τους οποίους δίνεται σήμερα όλα αυτά τα έργα μετοχών των οποίων τα συμφέροντα και βέβαια εξυπηρετείτε και είναι πλέον εμφανές σε αυτή τη χώρα. Για το θέμα του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας έχω καταθέσει ήδη την υπ. Αριθ. 4045469 20/11/2013 για την οποία περιμένω από σας απαντήσεις και ήδη βέβαια την έχω κοινοποιήσει στους αρμόδιους εισαγγελείς τόσο της διαφοράς όσο και στους οικονομικούς εισαγγελείς γιατί προκύπτουν σημεία τα οποία είναι πάρα πολύ σκοτεινά.
Το μόνο που αντιλαμβανόμαστε για μια ακόμη φορά από την παρούσα κύρωση που φέρνετε σήμερα, είναι βέβαια η αγωνία σας και μόνο για να δώσετε τα διόδια στους συστημικούς σας συνεταίρους, οι οποίοι εισπράττουν τα χρήματα του ελληνικού λαού πριν κατασκευάσουν καν ούτε ένα μέτρο δρόμου. Πέραν των προφανών και απαράδεκτων ανα τιμολογήσεων των διοδίων, τη στιγμή που ο ελληνικός λαός έχει γονατίσει οικονομικά και δεν μπορεί ούτε καν να ανταπεξέλθει στις βασικές ανάγκες επιβίωσης του με τραγικές συνέπειες, όπως το χθεσινό συμβάν που έγινε με την 13 χρόνη στη Θεσσαλονίκη, το σκεπτικό με το οποίο χορηγείτε αποζημιώσεις στους εργολάβους των έργων της τάξης δισεκατομμυρίων, αλλά και στο σύνολο της λογικής που θα διέπει τη διανομή των εσόδων από τα διόδια βάσει των τροποποιήσεων, κρίνεται από εμάς την ύποπτο, καταχρηστικό και ξεκάθαρα ζημιογόνο για το ελληνικό δημόσιο, το οποίο εσείς οδηγείτε σε ομηρία από τα ιδιωτικά συμφέροντα.
Μπορεί να είχαμε ελάχιστο χρόνο στη διάθεσή μας για να το μελετήσουμε ως νομοσχέδιο για το οποίο με ανευθυνότητα και προχειρότητα μας καλέσατε σήμερα να συζητήσουμε. Να είστε όμως σίγουροι ότι όταν έρθει η στιγμή και θα έχουμε πληροφορηθεί για το σύνολο του νομοσχεδίου και για την επερχόμενη ζημιά του ελληνικού δημοσίου και του Έλληνα πολίτη και κανείς δεν θα αποφύγει τον έλεγχο και την απόδοση ευθυνών ακόμα και των πολιτικών, για ένα νομοσχέδιο το οποίο κατατίθεται νύχτα σε συνθήκες οι οποίες θυμίζουν αντίστοιχες συνθήκες της ψήφισης του μνημονίου. Ευχαριστώ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.