Ο Βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και στην συζήτηση για τον Νομοσχέδιο «Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και άλλες διατάξεις»(Συζήτηση Επί των Άρθρων) έθεσε τα θέματα της αναβάθμισης του Αεροδρομίου Καλαμάτας.
Ο Υπουργός δεν απάντησε στα θέματα που έθεσε ο κος Πετράκος και στην Β Ανάγνωση στο ίδιο νομοσχέδιο επανέφερε τα θέματα ώστε να απαντήσει ο κος Υπουργός
Παρατίθεται η ομιλία του Θ Πετράκου
Επί της αρχής Ομιλία
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: …….
“…Θα σας μιλήσω λοιπόν με την ευκαιρία που μου δίνεται να είσαστε εδώ και θα σας παρακαλέσω να σκεφτείτε, σας έχω κατάθεση και ένα ερώτημα, γιατί κάποια πράγματα είναι πολύ απλά να γίνουν αρκεί να υπάρξει πολιτική βούληση. Θα σας μιλήσω για Αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Γνωρίζετε ότι εκεί έχει τριπλασιαστεί η κίνηση τα τελευταία δύο χρόνια και ότι αυτό που λένε ότι για την επόμενη χρονιά θα είναι ακόμη μεγαλύτερη η κίνηση. Η αίθουσα του Αεροδρομίου, ο χώρος αφίξεων του και αναχωρήσεων, δεν έφτανε ούτε από την πρότερο κατάσταση του. Αυτό είναι ένα έργο, στο οποίο υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη, μπορεί να δημοπρατηθεί αύριο το πρωί, από το ΕΣΠΑ με δύο εκατομμύρια κ. Υπουργέ, για την ολοκλήρωση του. Δεν μπορεί να παίξει το ρόλο που παίζει αυτή την ώρα.
Υπάρχουν και ένα σωρό άλλα ζητήματα, όπως η απαλλοτρίωση των 40 στρεμμάτων, για να υπάρχει ο χώρος. Μπορείτε να τα βρείτε με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, το οποίο έχει πει ότι μπορεί να το παραχωρήσει αυτή την έκταση και χρειάζεται μια επικοινωνία να υπάρξει έτσι η αναβάθμιση. Δεν μιλώ για τα υπόλοιπα ζητήματα που πρέπει να γίνουν μια σειρά μέτρων, αλλά τουλάχιστον αυτά τα άμεσα και επείγοντα ζητήματα. …..”
Ομιλία στην Β Ανάγνωση.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Κύριε υπουργέ, θα σας ζητήσω να μου δώσετε σήμερα μια πιο σαφή απάντηση για τα θέματα που σας έθεσα στην προηγούμενη συνεδρίαση σε σχέση με την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, μιας και εσείς αποδεχτήκατε ότι πράγματι τα στοιχεία που έθεσα για τη μεγάλη αύξηση της κίνησης, είναι ακριβή. Με αυτήν την έννοια σας επαναλαμβάνω πολύ σύντομα τις ερωτήσεις.
Πρώτον, είναι έτοιμο να δημοπρατηθεί ή έχει πλήρη μελέτη, όπως σας είπα, η επέκταση του κτιρίου του αεροσταθμού, του χώρου αφίξεων και αναχωρήσεων, για να αναβαθμιστεί ο χώρος των αφίξεων και των αναχωρήσεων και χρειάζεται απλώς να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και ο προϋπολογισμός του έργου, με βάση την οριστική μελέτη που υπάρχει από την πλευρά της ΥΠΑ, είναι ύψους 2 εκατομμυρίων ευρώ. Μπορείτε να μας δώσετε μια απάντηση;
Δεύτερον, θα υπάρξει αναβάθμιση και βελτίωση των εγκαταστάσεων του διαδρόμου προσγείωσης και του τροχιοδρόμου;
Τρίτον, τι γίνεται με τα 40 στρέμματα για την επέκταση του χώρου προσωρινής στάθμευσης των αεροσκαφών; Τι γίνεται σε σχέση με το υπουργείο άμυνας και με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, για να παραχωρηθεί η έκταση των 100 στρεμμάτων στην ΥΠΑ, για να χρησιμοποιηθεί ως μόνιμος χώρος στάθμευσης και των πυροσβεστικών αεροσκαφών που είναι πάρα πολύ αναγκαία;
Γνωρίζετε σε ποια φάση βρίσκονται οι μελέτες, που σε επίσκεψή μου στην ΥΠΑ έμαθα ότι εκτελούνται για νέο πύργο ελέγχου του αεροδρομίου, καθώς και την ενίσχυση του διαδρόμου- τροχοδρόμου;
Οι απαντήσεις του Υπουργού
ΜΙΧΑΗΛ ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ (Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Ξεκινώντας από το ζήτημα της Αρχής Συντονισμού Πτήσεων, ……….
Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των Αεροδρομίων συνολικότερα, ξέρετε ότι μια σειρά από Αεροδρόμια θα ιδιωτικοποιηθούν και ήδη υπάρχει ένας διαγωνισμός ο οποίος υπάρχει και είναι σε εξέλιξη. Από εκεί και πέρα υπάρχουν είκοσι δύο Αεροδρομίων τα οποία θα παραμείνουν στην κυριότητα του Κράτους και θα είναι αντικείμενο διαχείρισης από μια Δημόσια Εταιρία, από έναν Δημόσιο Φορέα. Υπάρχουν ορισμένα Αεροδρόμια, τα οποία πραγματικά χρειάζονται ανάπτυξη στο επόμενο χρονικό διάστημα, έπρεπε μάλλον να είχε γίνει ήδη, να σας πω για παράδειγμα το Αεροδρόμιο της Σαντορίνης, το οποίο είναι κάνουν πέμπτο ή έκτο Αεροδρόμιο της Χώρας και δυστυχώς οι υποδομές του, στο Αεροσταθμό είναι παν-πάλαιος και ακατάλληλος για να διαχειριστούν το πλήθος ανθρώπων που έρχεται.
Να σας πω και άλλα Αεροδρόμια, όπως για παράδειγμα της Κω, που είναι από τα πολύ μεγάλα Αεροδρόμια της Χώρας. Δεν αναφέρομαι στο Ηράκλειο, γιατί είναι το δεύτερο Αεροδρόμιο μας και αυτή η στιγμή δέχεται 6 εκατ. επιβάτες σε συνθήκες ακατάλληλες αλλά εν πάση περιπτώσει εκεί προχωρούμε με την διαδικασία του Καστέλιου. Σε κάθε περίπτωση, επειδή ετέθει το θέμα από τον κ. Πετράκο το ζήτημα της Καλαμάτας, δεν είναι το θέμα πόρων κύριε Πετράκο. Από μια πρώτη έρευνα που έκανα μπορώ να εξασφαλίσω τους πόρους, αυτό το οποίο έχουμε ως πρόβλημα είναι οι μελέτες, οι οποίες πρέπει να ωριμάσουμε γρήγορα.
Φοβούμαι ότι δεν είναι έτοιμη, ορθότερο, ξέρω ότι δεν είναι έτοιμη και έδωσα εντολή στην ΥΠΑ, πολύ γρήγορα, ακόμη και αν δεν μπορεί η ίδια να θέσουν γρήγορα μια μελέτη, δεν είναι μεγάλη η δαπάνη ούτως ώστε να ξεκινήσουμε το έργο αρχές του 2014 για να το κατασκευάσουν. Τα υπόλοιπα θέματα δεν είμαι έτοιμος ακόμα να σας τα απαντήσω διότι ξέρετε τα θέματα του ΓΕΕΘΑ θέλουν ένα σχετικό χρόνο για να ωριμάσουν, αλλά αυτό που μπορώ να σας πω με βεβαιότητα είναι ότι το θέμα της επέκτασης και της διαμόρφωσης του χώρου του πάρκινγκ, είναι ένα ζήτημα το οποίο θα κινηθεί άμεσα, ταχύτατα και ελπίζω ότι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα θα έχουμε τις μελέτες και θα σας ενημερώσω και πάλι. Ευχαριστώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Την ευθύνη για τα σχόλια φέρει αποκλειστικά ο σχολιαστής.Αναρτήσεις γίνονται μόνο επώνυμα με λογαριασμό Google.